Voorstellen + een vraag van Opa

Goedemiddag allemaal, mijn naam is Boris en ik kijk nu een tijdje met veel plezier mee op het forum. Mijn collectie bestaat uit een Rolex Submariner (114060), een CasioOak die onder handen genomen is door The Dial artist en een vintage Seiko (met warme hand gegeven door mijn Opa). In het verleden ook nog een Hamilton Field watch en een vintage DateJust gehad.

Nu was ik dit weekend bij diezelfde Opa op bezoek en die vertelde mij onder het genot van een whisky dat hij problemen had met zijn Citizen Duikhorloge. De batterij moet vervangen worden en de lokale juwelier vertelt hem dat hij daar de gereedschappen niet voor heeft. De enige optie die werd aangeboden was het versturen naar Citizen a €300. Vond ik een vreemd verhaal, maar goed de beste man wordt ook al wat ouder.

Mijn vraag aan de experts hier: weten jullie nog een adres waar ze dit horloge kunnen voorzien van nieuw leven? Hij hoeft niet meer waterdicht te worden gemaakt, hij moet alleen weer gaan lopen.

Alvast bedankt voor de hulp, hieronder een tweetal foto’s van het betreffende horloge.

13 likes

Welkom Boris!

Welkom bij de club :slightly_smiling_face:

Welkom! Hoe oud is het horloge? Deksel lijkt mij het probleem niet te moeten zijn. Ik denk dat iedere citizen dealer hier wel raad mee weet. Op internet staan prijzen van €90.- wat ik al aan de hoge kant vind, maar volgens mij kan het niet ingewikkeld zijn. Onlangs zelf het batterijtje van mijn zoon zijn horloge vervangen. Dat was een fluitje van een cent.

2 likes

Welke plaats woon je? Wellicht dat er een hier actieve horlogemaker bij je in de buurt zit.

1 like

Welkom op HF :slightly_smiling_face:

1 like

Omgeving van Rotterdam

3 likes

Bij deze kost het 55 euro met waterdicht garantie. Het wordt gedaan door Citizen zelf. Dus een beetje gek advies van de plaatselijke horlogemaker.

1 like

Die moet zeker open kunnen, wel grappige inkepingen op de deksel. even een goed tooltje en hoppa, misschien 2 tientjes is het geklaard, of ga eens langs andere winkel of volg de raad op en zoek iemand in je buurt via de link hierboven

Welkom op HF!

Welkom en voor citizen duiker gerelateerde vragen zou ik even door dit topic heen scrollen. Er zitten aardig wat liefhebbers op het forum die je vast verder willen helpen.

1 like

Welkom Boris

Welkom Boris! Leuk dat jij en je opa een gezamenlijke hobby hebben :wink:
Vreemd dat die juwelier het niet kon regelen voor je. Een batterij is makkelijk zelf te wisselen. Je hebt een caseback opener nodig om de kast open te draaien, deze kan je voor 10/20 euro al wel vinden.
Succes!

Welkom Boor :wink:

Ik heb de factuur even terug gezocht voor mijn Citizen (C022), die heeft in 2016 3 nieuwe batterijen gehad, pakkingen gecontroleerd en waterdicht-test voor E 22,50. Ik heb dit toen bij Dik Wakker laten doen, die zit wel uit de richting (Emmeloord) maar dan heb je een richting in welke orde van grootte je opa moet denken.

3 likes

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom hier.

Hartelijk welkom!

Hallo Boris en welkom op het forum.