Voorstellen vanuit het zonnige Sicilië

Beste forumleden,

Na maanden anoniem te hebben rond gehangen, werd het tijd om toch maar een account aan te maken en mijzelf eens voor te stellen. Ik ben een Nederlander die sinds 4 jaar in Italië woon. 3 jaar in Turijn en sinds 1 jaar in Catania/Sicilië. Altijd veel interesse gehad in Horloges en heb meerdere modellen van rond de €300/500, allemaal quartz tot…

Ik mijn vriendin paar maanden terug ten huwelijk heb gevraagd en het bleek dat het in Sicilië traditie is, dat na het ten huwelijk vragen met een mooie ring de man een horloge krijgt als soort van verlovingsgeschenk. (Waarschijnlijk ook de reden dat je in Italie vrij veel “duurdere” horloges ziet)

Het budget was rond de €2000 en zo ben ik op het forum terecht gekomen. Veel rondkijken, topic lezen enz.
Mijn eerste idee was een Breitling superocean heritage, maar dat was toch buiten het budget aangezien ik als verlovingscadeau geen 2e hands horloge wilde en de Siciliaanse familie niet van het online kopen is :grimacing:
Via het forum interesse gekregen in Frederique constant, meerdere dealers bezocht, maar toch niet HET horloge gevonden.
Dat gebeurde eigenlijk uit het niets, liep een juwelier binnen in de straat waar in woon en daar lag een limited Edition Khaki Navy Pioneer. In een keer verliefd! Na wat research op het internet kwam ik er achter dat het horloge ook als bureauklok te gebruiken was en dat het horloge als editie voor hun 120 jarige bestaan was uitgebracht. Mijn keus aan mijn vriendin door laten schemeren en na 1.5 maand wachten week terug eindelijk mijn horloge gekregen!!

41 likes

Welkom! leuk intro en de groeten van z’n broertje:

3 likes

Welkom en gefeliciteerd. Mooie foto’s van een mooi kado!

1 like

Leuke hamilton!

Misschien toch maar eens trouwen dus :wink:

4 likes

Welkom en van harte gefeliciteerd!! Mooie traditie die we hier in Nederland ook maar eens moeten invoeren😉mooie klok overigens!

4 likes

Ja dat was een mooie verassing, leuke traditie :joy:

Welkom! Leuk horloge en van harte gefeliciteerd! Zo’n traditie moeten we eigenlijk in NL ook hebben :smile:

1 like

Mooie traditie en jij kan er maar goed mee zijn. Mooie klaster die je daar toont! Draag hem met trots en veel plezier. Welkom overigens!

1 like

Twee jaar te laat, maar ik ga maar eens een balletje opgooien over deze mooie traditie. Nooit geschoten…

Mooi horloge trouwens, en van harte!

1 like

Il mio amico,

Invitati a guardare questa bella squadra!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Daar verstaan wij Hollanders niks van, maar het klinkt zonnig!

Welkom op het forum, en groeten van zijn neefje:

1 like

Welkom op dit forum! Prachtige Hamilton heb je dankzij deze leuke traditie.

Ik ben zelf een keer op Sicilië geweest en het is daar prachtig.
(We zijn er toen met een oud Fiatje naartoe gereden, wat wel een gloeiend eind is hiervandaan :dizzy_face: :smile: )

1 like

Welkom👍

1 like

Welkom,

Een mooie traditie die in meer landen rond de middellandse zee gebruikelijk is.
Mooi horloge en mooi verhaal, nogmaals welkom.

1 like

Heb trouwens wel een vraag waar ik online nog geen antwoord op heb gevonden.

Het horloge kan alleen opgewonden worden via handopwinding en heeft een power reserve van ongeveer 20/22 uur. Uurwerk: Handopwinding ETA Unitas 6498-2

Wat is beter voor het uurwerk als ik het horloge bijvoorbeeld een week/enkele weken niet draag.

  1. Elke ochtend opwinden zodat het standaard blijft lopen (goed voor smering, maar meer slijtage)
  2. Eens in de zoveel tijd opwinden, zodat het af en toe wel en af en toe niet loops
  3. Alleen opwinden wanneer ik het horloge draag (minder slijtage)

Alvast bedankt

De familie is hier bezig met restauratie van hun allereerste auto, fiat 500. Kan niet wachten tot het klaar is zodat ik een trip kan maken!

Gewoon alleen opwinden als je het draagt (of als buroklok gebruikt). Met moderne smeermiddelen mag dat geen probleem zijn.
Je auto slijt ook het meest als hij gestart wordt, en niemand laat daarom maar de motor lopen als ze er niet mee rijden.

3 likes

@SteefV

Bedankt, handige vergelijking. Is zo in een keer duidelijk :smiley:

Leuk! de originele 500 blijft een icoon, en in Italië zelfs soort van cultureel erfgoed. :smile:

Wij reden overigens met een Fiatje 127, wel ietsje minder spartaans dus. :sunglasses:

Welkom vanuit zonnig Nederland! :sunglasses:. En gefeliciteerd met je op handen zijnde huwelijk en klokje :+1:.

1 like