Voorstellen vanuit het zonnige Sicilië

Volgens mij lag dat rond de 40 uur.

Ik word spontaan weer hebberig van zo een mooi pakket.

Mocht je ooit genoeg hebben van je vrouwz of zij van jou. Dan hou ik me graag aanbevolen. Voor het horloge welteverstaan :wink:

Alle gekheid op een stokje, van harte met jullie verloving en proficiat met zo een mooi en bijzonder klokje. Ook als je em (even) niet draagt, staat ie prachtig als tafelklokje!

1 like

Haha bedankt :grin:

Welkom op Horlogeforum! Zo te lezen heb jij 't goed voor elkaar, daar! :sunglasses: Veel plezier!

1 like

Welkom! Ik ben in 2014 op vakantie geweest in Catania, zou er zo weer heen gaan :smile:

Hoe ben je daar beland als Nederlander? Gezien je over Siciliaanse familie praat zal je vrouw er wel vandaan komen.

Inderdaad 6 jaar geleden mijn Italiaanse vriendin ontmoet tijdens koninginnedag in Nederland en uiteindelijk naar Acireale verhuisd

indeed!

Welkom en gefeliciteerd met het aanstaande huwelijk en natuurlijk de Hamilton. :gift:

@Yoeri40 @marnixmoed

Jullie hadden gelijk, waarschijnlijk de eerste keren toch “bang” bij het opwinden om te veel te draaien zodra er wat weerstand was. Nu zo ver opgewonden tot het vanzelf echt niet meer verder kon en nu liep het horloge 62 uur!

Had opzich wel netjes geweest als Hamilton wat weer uitleg had gegeven ipv: handopwinding: moet met de hand opgewonden worden.

~ Li ricchi cchiù chi nn’hannu, cchiù nni vonnu. ~

1 like

Tja, das tegenwoordig niet meer.zo vanzelf sprekend met al die quartz en smart watches.

Maar over t algemeen Is t bij handopwinder totdat je niet meer verder kunt (zonder te forceren), en automatische opwindhorloges die ook handmatig opgewonden kunnen worden (zijn er dus ook bij die alleen via de rotor opgewonden worden) kun je oneindig aan die kroon blijven draaien omdat ie een soort slippen veer heeft. Daarbij Is rond de 15 slagen em genoeg startvermogen geeft. Tussen de 30 a 40 slagen zit ie redelijk vol. Zelf doet ik t handmatig opwinden v n automaat niet graag, omdat t erg stroef aanvoelt ivt een normale handopwinder. Vermoed dat t nogal belastend Is voor de onderdelen.

1 like

kijk zie je wel dat 20 a 22 uur niet kan. Nu 62 uur is meer dan behoorlijk hoor!

1 like

Meer als een jaar geleden hier lid geworden nadat ik een horloge heb gekregen nadat ik mijn vriendin ten huwelijk had gevraagd…

Nu eindelijk getrouwd, zonder een horloge te dragen natuurlijk :wink:

16 likes

Proficiat!

1 like

Van harte gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd en veel geluk samen!

1 like

Van harte en veel geluk gewenst samen. :couple:

1 like

Prachtig stel! Van harte Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd en welkom hier, mooi horloge trouwens.

1 like

Proficiat, ziet eruit als de perfecte dag!:+1:

1 like

Proficiat! Veel geluk samen.

1 like