Voorstellen & wat vinden jullie van Seiko Mods?

En zo is het

2 likes

Zo, gedurfd hoor aan een icoon sleutelen. Het is goed gelukt moet ik zeggen ondanks dat het niet mijn smaak is en ik met dat horloge nooit iets zou doen.

Mooie mod heb je daar. Technisch gezien is het dus eigenlijk geen Seiko meer, waarbij je zelf aangeeft dat hij zelfs beter ik elkaar zit :wink: Stoere kleurstelling!

1 like

Welnee, tis maar een klokkie… :smiley: en aan Speedmasters wordt wel meer geklust. Bekend zijn o.a. de Mitsukoshi panda dial mods en de TinTin en Albino varianten. Net zoals je aan je auto mag klussen, of je huis, mag dit ook en bedrijven als Bamford en Artisan de Geneve hebben er hun werk van gemaakt.
Wat ik bij Seiko`s niet snap is dat ze de meeste mods er als Rolex uit laten zien… dat is vrij smakeloos vind ik en Seiko heeft zoveel eigen horloges daar moet voor ieder toch wat te vinden zijn ?

2 likes

Gaat even niet over het besturen. Maar in alle eerlijkheid en redelijkheid: ik ben de meest mislukte schooldirecteur van Nederland en nadat ik me dat realiseerde, kon ik op een “functie elders” weer prima en met veel plezier en genoegen mijn pensioen halen en ook nog daarna heerlijk gewerkt in een wat lagere versnelling. Zou ik dan echt die ene 1% zijn???

1 like

Of klus een compleet eigen horloge in elkaar, lekker puzzelen om de juiste onderdelen te vinden die op de milimeter op elkaar passen, uurwerkje scoren et voila ;

leuk en leerzaam !

https://www.horlogeforum.nl/t/show-hier-je-zelfbouw-horloge/386202/290

2 likes

Dat snap ik dus zelf ook niet. Er zijn zoveel toffe mogelijkheden bij het merk zelf. Kijk ook naar voorbeelden in dit topic. Jammer dat het vaak zo goedkoop nadoen is…

1 like

Die horloges van jou zien er top uit. Mooie ontwerpen, of samengestelde ontwerpen, hoor! En het goede hieraan is dat je er dus geen Seiko op zet :+1:

2 likes

Die bovenste is een regelrechte Rolex Explorer kloon :see_no_evil:

2 likes

Somehow moet het alleen altijd op rolex lijken.

1 like

Als het even kan zijn mods mooi!!!
Het hoeft voor mij niet altijd zo saai…
IMG_5464

1 like

Het is geen (Seiko) Mod, hij heeft een blauwe sunray plaat, en kijk nog even goed naar de wijzers, of een keer langs Hans Anders :wink:
Maar het is uiteindelijk de witte geworden want die vond ik “origineler” inderdaad :smiley:

Het is geen (Seiko) Mod, hij heeft een blauwe sunray plaat, en kijk nog even goed naar de wijzers, of een keer langs Hans Anders :wink:
Maar het is uiteindelijk de witte geworden want die vond ik “origineler” inderdaad :smiley:

Betrapt?

Ik bedoelde overigens niet specifiek jouw mod, maar in zn algemeenheid.
Proenski met zijn Sarb-DJ ding bijvoorbeeld.

Uiteindelijk lijken de meeste ‘mods’ op een rolex sub, gmt, of dj.

Dat jij voor een ‘explorer’ dial laat zien past binnen het plaatje wat ik bedoelde.

Dan zie ik liever een normale ‘fabriek’ Seiko, al dan niet met saffiertje erin.

Best wel :grin:

3 likes

Goldbeer :+1:

Heb effectief hetzelfde probleem met al die ali hommages. Ook allemaal kopieën. Dan vind ik zo’n seagull 1963, of een boctok 100x leuker.

Echt originele mods heb ik niet zo’n moeite mee, jammer dat t vaak op een rolex moet lijken.
Die van @peterLC, of @Kenter heb ik bijv. geen moeite mee. Of die zelfbouw van Ron hier net boven.

1 like

Neeheeee, Oyster of Air King die waren wel in blauw, Explorer niet. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Of toch niet?

@Ruud is niet heel erg bekend met de mod wereld lijkt wel

2 likes

I know. Ik noem alles met een 3,6,9 en driehoek op 12 alleen een explorer dial :')

Genoeg om te weten dat het niet voor mij is op een saffiertje hier en daar na.
Bovenstaande mod vind ik erg lelijk btw.