Voorstelronde: Aquaexplo

Hoi allemaal,

Ik ben Aquaexplo, 21 jaar. Ik studeer nog en zit in mijn laatste jaar. Na een paar maanden mee te lezen hier, toch besloten een account aan te maken.

Mijn collectie (voor nu) bestaat uit (van nieuw naar oud): een seiko snk809, een casio f91-w, en een TW steel.

De TW steel heb ik voor mijn 17e verjaardag gekregen en de eerste 3 jaar geregeld gedragen. De f91-w heb ik een keer meebesteld na een tijdje geen horloge meer te dragen en die 2 maanden dagelijks gedragen. Uiteindelijk een maand geleden de snk809 gekozen als dagelijks horloge omdat deze redelijk goedkoop en kleiner is (vind ik fijn) en die draag ik nu dagelijks.

Ik val maar meteen met de deur in huis, want ik heb nog een vraag: Ik ben nog op zoek naar een net horloge, voor onder een pak/overhemd. Waar ik naar op zoek ben is een horloge van max 40mm, met leren band. Ik zal hem niet super vaak dragen dus ik zit nog te twijfelen over automatisch vs quartz. Het budget is zo’n 500/600 euro. Wat voor ideeën hebben jullie?

Ik zelf zat te kijken naar een Tissot Visodate of een Seiko Presage, alleen van beide vraag ik me af of hij dun genoeg is voor onder een overhemd, met 11/11,6mm.

Vragen/ideeën over mij of mijn collectie/toekomstige horloge zijn altijd welkom!

Groetjes,
Aquaexplo

18 likes

Welkom!
11mm zou geen probleem mogen zijn onder een overhemd.
zijn beide leuke keuzes, ik zou voor de Visodate gaan, heb dat logo altijd tof gevonden.

1 like

Welkom!:+1:

1 like

Welkom en succes met de zoektocht!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom! Een Visodate zou mijn keus zijn.

1 like

Welkom en ook mijn voorkeur is de visodate.

1 like

Welkom. Een seiko dresser is altijd goed!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom!

Visodate is een tof horloge. Een Tissot Le Locle is trouwens ook erg gaaf (wel weer een stuk sjieker).

1 like

Welkom, Aquaexplo!

Veel plezier hier!

De Seiko Presage is een erg mooi horloge!:+1:

1 like

Welkom!
Al eens naar Junghans Max Bill gekeken? Voor mij de ultieme tijdloze (dress)klassieker. Handopwinder is 34mm en een quartz 38mm, allebei onder de €500 te vinden, tweedehands zeker. De automaat is zelfs nu onder de €500 te vinden bij Mignon Juwelier, die stopt met het verkopen van Junghans.
Past zeker onder een overhemd :wink:

2 likes

Oh allang uitverkocht zie ik nu :laughing: Alsnog is de handopwinder of een kwartshorloge van Max Bill de moeite waard denk ik!

1 like

Welkom!

Ik heb mezelf adhv onderstaand topic ook ongeveer in de buurt van deze richting georiënteerd, misschien heb jij hier ook iets aan :slight_smile:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom Aquaexplo op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Voor wat betreft de te maken keuze, heb je denk ik twee fijne horloges op het oog. Beiden een goede keuze, wat mij betreft.
Misschien is een Tissot Le Locle nog een optie.

Nog even geduld, er komen vast nog wel wat suggesties voorbij.
En wanneer de winkels weer open zijn, lekker wat gaan passen en proberen; geheel vrijblijvend.

Veel plezier in de zoektocht!

1 like

Welkom!