Uiteraard koop ik horloges voor de hobby, maar extreem veel geld weggooien hoort voor mij niet bij deze hobby. Heb ik al genoeg gedaan, en mijn financiële put is inmiddels uitgedroogd.
Ik heb het horloge wat ik misschien wil verkopen, op het hoogste punt gekocht, en als ik dan op het laagste punt ga verkopen verlies ik zo enorm veel geld, dat ik me geen nieuwe meer kan veroorloven.
In dat geval wacht ik liever tot de markt weer wat aantrekt.
Dat begrijp ik.
Hopelijk gaat volgend jaar de boel weer een beetje normaliseren, aan de andere kant was geld zo goedkoop dat dit mogelijk de normalisatie is
Begin van het jaar had ik nog niet zoveel kennis betreft IWC, nu na een tijdje mijzelf verdiept te hebben in IWC toch hard aan het twijfelen tussen twee modellen de Mark xx of toch iets klassiekers de Portofino.
Twee verschillende modellen met een rijke historie!
Precies hetzelfde voornemen als vorig jaar: een Tissot PRX Powermatic 80 in 35mm, bij voorkeur met blauwe wafeltjes dial. Ik hoop dat Tissot komend jaar een beetje mee wil werken - en dat ze dat ding nou eindelijk eens aankondigen!
Naast de ‘dressers’ nog een duiker aanschaffen. Waarschijnlijk een blauwe Certina DS Action Diver, maar een Mido Commander ceramic of een Tissot Seastar zou ook kunnen.
De DS PH200m en één van de Presages gaan er waarschijnlijk uit.
Daarnaast nog een grab en go toolwatch zoeken. Ik denk aan en ecodrive of solar.