Vooruitblik 2023 - wat zijn jullie horlogeplannen voor komend jaar?

Uiteraard koop ik horloges voor de hobby, maar extreem veel geld weggooien hoort voor mij niet bij deze hobby. Heb ik al genoeg gedaan, en mijn financiële put is inmiddels uitgedroogd.

Ik heb het horloge wat ik misschien wil verkopen, op het hoogste punt gekocht, en als ik dan op het laagste punt ga verkopen verlies ik zo enorm veel geld, dat ik me geen nieuwe meer kan veroorloven.
In dat geval wacht ik liever tot de markt weer wat aantrekt.

3 likes

Dat begrijp ik. :slight_smile:
Hopelijk gaat volgend jaar de boel weer een beetje normaliseren, aan de andere kant was geld zo goedkoop dat dit mogelijk de normalisatie is :sweat_smile:

1 like

2023? Ik ben n beetje inspiratieloos. Het einddoel in het idee gouden Zenith g381 of n JLC chrono calendar is nog ver weg.
Verder weet ik t niet zo.

Tudor gmt eruit?
Maar wat dan ervoor in de plek tot max 4k?

2 likes

Begin van het jaar had ik nog niet zoveel kennis betreft IWC, nu na een tijdje mijzelf verdiept te hebben in IWC toch hard aan het twijfelen tussen twee modellen de Mark xx of toch iets klassiekers de Portofino.

Twee verschillende modellen met een rijke historie!

4 likes

Air King 14000 of een andere onewatchwatch.
Omega Deville vervangen door iets nieuws.
JLC eindelijk laten servicen.

Dat is het zowat.

1 like

Incomming voor (begin) 2023 :slight_smile:

18 likes

Er staat een XVIII in het blauw :wink:

1 like

Eruit:
Tudor bb 36 blauw

Erin:

• Dj36 / Blancpain bathyscaphe 38 of JLC polaris (1 van deze laatste 2 als me geduld voor de dj op raakt :slight_smile: )
  • Bb58 blauw (Ook maar eens proberen, moet je toch ooit gehad hebben zo te zien hier)
  • maby Sub upgraden naar de 124060
  • pelagos 39 proberen
  • oriënteren chrono (Nooit echt mijn ding geweest maar toch maar eens een kans geven dit jaar of het jaar daarop)
3 likes

Eruit: alles wat ik niet draag, deze erin begin 2023:

KHAKI AVIATIONPILOT PIONEER

Automatic | 38mm | H76205530

3 likes

Lang getwijfeld tussen de Mark XVII en de Mark XX, zou nu toch graag voor het in-house manufactuur willen gaan!

2 likes

Jammer van de 36…

Klopt helemaal, maar moet wijken voor de dj36 dan. Vullen zelfde categorie/‘draagmoment’ in in de collectie zegmaar.

Precies hetzelfde voornemen als vorig jaar: een Tissot PRX Powermatic 80 in 35mm, bij voorkeur met blauwe wafeltjes dial. Ik hoop dat Tissot komend jaar een beetje mee wil werken - en dat ze dat ding nou eindelijk eens aankondigen! :wink:

2 likes

Nietes.

Ik mis de optie dad-tona?

Dus heb maar op Martin gaus gestemd.

1 like

Erin:

1. DD witgoud of 2. Rootbeer (jep, focus blijft op Rolex)

Eruit:
Bij optie 1: DJ36 en Polar 16570
Bij optie 2: Sub 114060 en Polar 16570

Wordt een heel moeilijke keuze wat eruit gaat, want blijft een heerlijk trio.

Nu even wat sfeer :drooling_face:

7 likes

:joy: voor mij wel

Niet zoveel spannends.

Naast de ‘dressers’ nog een duiker aanschaffen. Waarschijnlijk een blauwe Certina DS Action Diver, maar een Mido Commander ceramic of een Tissot Seastar zou ook kunnen.

De DS PH200m en één van de Presages gaan er waarschijnlijk uit.

Daarnaast nog een grab en go toolwatch zoeken. Ik denk aan en ecodrive of solar.

Maar zoals je weet, gaat het altijd anders!

Deze staat op mijn verlanglijstje.
Ik heb ’ iets ’ met skeleton wijzers. :+1:

Maar eerst de collectie flink uitdunnen!
Zie blauwe gedeelte.

8 likes

Begin 2023 komt er een Merkur dresser bij, handopwinder met Chinees inhouse movement.

Nu ik mag verkopen denk ik erover om mijn Moonswatch te verkopen en er een mooie andere chronograaf voor te kopen.

1 like