Vooruitblik 2023 - wat zijn jullie horlogeplannen voor komend jaar?

ik heb er wel een voor je aan < list :slight_smile:

2 likes

Als de financien het toelaten wordt het óf een Panerai

óf toch eindelijk die Skydweller:

14 likes

Moet nog even geduld hebben. Ben aan het sparen. Eerst nog wat anders incoming. Hopelijk zelfs nog deze week :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Door een drietal NA’s aan het einde van 2022 (waaronder de Speedmaster die ik bedacht had voor '23 en de Autavia die helemaal ongepland voorbij kwam) heb ik even geen wensen meer…zal vast niet lang duren. Met een verzameling van 16 stuks moet er wel wat uit als er iets binnen komt anders krijgen ze te weinig polstijd…Denk dat 6 tot 8 stuks ideaal is voor mij persoonlijk maar heb er te veel waaraan ik gehecht ben zonder ze vaak te dragen…

De NA’s van eind '22 voor het plaatje dan maar!

17 likes

Hele mooie aanwinsten Erik :heart_eyes:

1 like

Mooi vooruitzicht :+1:

Je bent al klaar met 2023…
Wat een prachtige NA’s op een rijtje zo :heart_eyes:
Letterlijk onweerstaanbaar!

Qua aankopen geen echt concrete plannen. De focus ligt nog steeds op vintage (Tissot), en dat is toch een beetje afwachten wat er langskomt. Een cal. 296 zakhorloge staat al een poosje op het verlanglijstje maar ik heb er niet de hoofdprijs voor over, dus even wachen op een exemplaar met de juiste prijs/kwaliteit :sunglasses:

Misschien nog eens een 50’s horloge. Dat tijdperk is duidelijk het ondergeschoven kindje in de collectie. Vind de meeste niet zo elegant :blush:

Verder hopelijk weer eens tijd om wat horloges voor mezelf te servicen. Vooral van de vroege polshorloges wil ik er eens een paar aanpakken, zit er geen een tussen met een bekende onderhoudshistorie, dus ik draag ze zelden en dat vind ik jammer.

6 likes

Leuke keuze om te maken.

Ik ga in 2023 veel wegdoen. Vervolgens moet er een witgouden 70s dresser met een lapis plaat komen. Verder, tja :man_shrugging: Misschien nog een moderne rose gouden handopwinder o.i.d.

2 likes

Hopelijk de 39mm Pelagos en/of de 124270 Explorer (36mm)

Volgend jaar een jubileumjaar, ik heb nu vooral een Rolex Explorer II 16570 in gedachte. Nog even doorsparen.

En precies dit :point_up_2:

1 like

Tsja…. eigenlijk wilde ik in 2023 een Girard-Perregaux Richeville 2710 met blauwe wijzerplaat, maar ja…. die komt 30 december 2022 dus al binnen…
afbeelding

Sowieso was 2022 qua aankopen een druk jaar met als blijvers.

Omega Triple Date Mark 40 aka Ben Clymer aka Michael Schumacher

Wakmann Triple Date Chronograph

Breitling Chronomat Yachting

Voor 2023 zijn mijn wensen…

IWC Ingenieur 3239

Vintage Type XX

11 likes

Mooi aanwinsten! De Dodane is een civiele versie? Vind de Wakmann megacool trouwens!

1 like

Thnx!

Dacht het wel, maat het mag ook een issued zijn en/of een ander merk Type XX

1 like

Goed getroffen die vintage xx!
Fraaie Wakmann! :ok_hand:t3:

1 like

Maximaal twee horloges kopen :yum:

3 likes

Geen horloges kopen. Nou, okay, misschien wat spul van de Rikketik. Of iets wat ik echt niet in het blauw kan laten staan.
Maar verder niets.

4 likes

Maar verder niets :grin: Benieuwd of het je gaat lukken…

2 likes

Ik geloof er best in. Ik heb dit jaarc14 nieuwe horloges gekocht, en 9 of 10 oude/nos/vintage . Daar zou ik toch wel even mee toe kunnen, zou ik zo denken. :relaxed:

4 likes