Vooruitblik 2023 - wat zijn jullie horlogeplannen voor komend jaar?

afbeelding

7 likes

Oef! 2023 wil ik eigenlijk eea verkopen. Als het financieel meezit, hoop ik wel een Tudor Ranger aan te kopen (of een BB Pro, afhankelijk hoe ze staan om de pols, neig meer naar de Ranger momenteel)! En zo niet dan stellen we dat nog een jaartje uit.

2 likes

Geen plannen momenteel. Het horloge spaarvarkentje heb ik aangesproken voor een nieuwe elektrische scooter. Nu wacht ik op een telefoontje dat hij rijklaar is gemaakt en dat ik met m’n eveneens nieuwe helm op in de regen voor het eerst een ritje kan gaan maken😀.

18 likes

Waarom zou je in de regen op een scooter gaan zitten? :thinking: :wink:

Het lijkt me heerlijk, in de wind, in de regen met gesloten vizier😊.

5 likes

Het lijkt mij vreselijk; ik vind het al vervelend om in de regen naar de auto te lopen :rofl:

6 likes

foto-blog-17-500x281

6 likes

De Sinn is inderdaad prachtig op foto’s, van de afgebeelde chrono’s heb ik tot nu toe alleen de Hamilton en Bigeye gepast, ik ben benieuwd hoe de andere er om de pols uit zullen zien. Een Breitling is natuurlijk fantastisch maar kost een flinke klap meer of ik zou voor een vintage exemplaar moeten gaan. Dat zou ik met een sportieve chrono niet aandurven, wellicht wel met een dresswatch.

Die is inderdaad prachtig, maar met de lange lug-to-lug van 51,5mm helaas te groot voor mijn smalle polsen :frowning:

Dat is een mooie selectie! Is dat de SBGX263? Adrian van Bark&Jack heeft een leuke video gemaakt van de zwarte variant. Mooi om te zien wat voor een technologie verwerkt zit in een ogenschijnlijk eenvoudig quartz horloge. https://www.youtube.com/watch?v=REF3GLJ6J2s

Als ik nog een optie zou mogen aandragen, wat dacht je van de Tag Heuer Carrera? Ik vind deze ondanks dat ik weinig met het merk heb qua looks het mooiste en met zijn 39mm is het een heel draagbaar horloge. Uiteraard is het belachelijk om voor een SW200 2900 euro te betalen echter is hij vast met een goede korting nieuw of tweedehands te verkrijgen.

14 likes

Speciaal voor jou dan @HansT

Door de wind

Hopelijk kan ik dit jaar een Seiko met groene wijzerplaat op de kop tikken.

Dank je wel Dave, Sanne zat op dezelfde school als ik (wel een paar jaar later) en ze heet net als ik Hans😀. Prachtig liedje en een lief mens!

1 like

Tag zou idd ook optie zijn, dank!

1 like

Ik ben ook van plan een tweewieler aan te schaffen dit jaar, iets met 650cc éénpitter denk ik. :sweat_smile:

4 likes

Bij Motoport heb ik vorige week nog naar een tweedehands Yamaha XJ6 gekeken, maar mijn vrouw vond me te oud om nog een motorrijbewijs te gaan halen. Nu wordt het dus een Segway😅.

650 cc klinkt goed👍🏻 (Honda?)

3 likes

Geen motorrijbewijs nodig Hans.
En lekker stabiel als je stilstaat. :+1:

1 like

Goed geraden. :+1:

1 like

Die is wel gaaf, eerst maar even genieten van de Segway en dan maar kijken😀.

1 like

Een G-Shock MT-G zoals:

of

En aangezien het een jubileumjaar wordt voor mij misschien nog iets klassiekers en ‘dressy’ zoals een vrij dunne automaat zonder datum aangezien ik vaak eigenlijk gewoon te lui ben om de datum steeds in te stellen :grin: Ook vind ik een wijzerplaat zonder datum vaak strakker en symmetrischer.

2 likes

Heb op 1 januari deze Seiko besteld, ook een beetje op mijn vrouw te zieken :laughing:

https://www.jomashop.com/seiko-seiko-5-watch-snkp21j1.html

Verder heb ik eind november 2022 een Sinn EZM3 besteld, verwachte levertijd ongeveer 25 weken. Hier kijk ik wel echt naar uit!

1 like

Zulks stonden ook op mn verlanglijstje maar na deze te hebben gepast pas ik ervoor. Ik vind ze fantastisch om te zien maar mij ‘staan’ ze niet helaas… Succes met je plan ! :slight_smile:

1 like