Vooruitblik 2023 - wat zijn jullie horlogeplannen voor komend jaar?

Kek dingetje :slight_smile: Veel veilige kilometers gewenst :+1:

1 like

Dank je wel Hans👍🏻

Misschien iets van Squale of Sinn , zijn toch wel twee merken die mij aanspreken.
En nog enigszins redelijk geprijsd ook .

Ik vind de chrono’s van Sinn vaak wel cool, maar ik knap altijd zo af op die dagaanduiding naast de datum.

We zien wel. Eerst een zeilboot :blush:

1 like

100%

3 likes

Mijn doel was eigenlijk exact hetzelfde, totdat ik hem afgelopen week voor het eerst in levende lijven aantrof. Met de plexiglas- en saffierversie naast elkaar, verschoof mijn doel zonder enige twijfel naar de plexiglasversie. En dat terwijl ik normaliter juist fan ben van materialen als saffier en keramiek vanwege de geringe kans op krassen.

2 likes

Vertel. Wat vond je mooier aan de hesalite?

Dit jaar komt er niks meer bij… of toch een keer een sub…

Heb ze ook beide om de pols gehad en de saffier versie is er nog in december gekomen….geen geduld. Wel een 2e handse via het forum…heel tevreden mee!

1 like

Hoewel ik het verschil op allerlei online afbeeldingen en filmpjes mee vond vallen, begreep ik direct wat men bedoelde met de zogeheten ‘milky ring’ toen ik ze naast elkaar zag. Daarnaast sprak de band van de plexiglasversie mij meer aan omdat deze volledig geborsteld is. Maar goed, het komt uiteraard neer op persoonlijke voorkeur.

De afgelopen tijd heb ik een hoop gelezen over de Speedmaster, maar ik besef me dat er nog héél veel meer over te lezen valt. Mooie tijdsbesteding in 2023. Mocht iemand nog van zijn ‘Ultimate Guide’ af willen, houd ik mij aanbevolen.

Gefeliciteerd nog met je aankoop, en dat al in 2022! Ik zie je foto’s graag tegemoet hier op het forum komende tijd.

3 likes

Eens opgezocht, eens je het gezien hebt kun je er idd nooit meer ‘ontzien’.

Enige jammere aan de plexi versie is dat hij geen zichtbodem heeft op dat mooie radarwerkje.

3 likes

Had ik iets gemist in het blauw of via een forumlid? Wil dezelfde, snel beslissen want nog 4 weken en dan weer 400 erbij op de nieuwprijs.

Ik dacht gelezen te hebben dat een glasbodem achteraf ook te monteren is. Weet niet of de 3861 in allebei de versies hetzelfde gedecoreerd is. Weet iemand dat?

Hoewel aanzienlijk duurder en lastiger te verkrijgen, bied ‘de nieuwe Ed White’ hier uitkomst: ondanks saffierglas een nauwelijks zichtbare ‘milky ring’ maar inclusief zichtbodem.

20% afgeprijsd waardoor de prijs uitkwam op $48. Ik kon het niet laten…. :joy:

2 likes

Helaas heb ik weer een nieuw horloge plan. Ik dacht klaar te zijn na de Sprite, maar nee hoor. Meneer moet weer op zoek naar een DD40 228239 versie.

Dus ik vrees dat mijn grail bijbel weer open kan.

1 like

Was mijn zoektocht direct begonnen nadat ik hem in deze post uitgesproken had. En toen stond er ineens eentje in het blauw…Ik heb hem binnen een uur dat het horloge in het blauw stond gekocht en hem een paar uur later opgehaald dus was nog diezelfde dag naar het archief. Was een heel gelukkige timing (voor mij dan :slight_smile: ) en een scherpe prijs.

Met als gevolg dat ik dit jaar geen plannen meer heb, ik zie wel wat er op mijn pad komt…

14 likes

Netjes.:+1:

1 like

Heb maar één horlogeplan dit jaar en dat is elke dag genieten van deze blauwe kanjer :slight_smile:

6 likes

Een horloge laat ik upgraden / optimaliseren; ik zou graag meedoen aan de HFLE 2023, indien een mooi en aansprekend ontwerp (dresser, kleine secondewijzer, opwinder), en ik ben nog op zoek naar een diver (<40mm) met GMT en dan heb ik mijn lijstje wel klaar.

Droom: AP 15550ST
Plan: Rolex 126334

Realisatie…???