Vooruitblik 2023 - wat zijn jullie horlogeplannen voor komend jaar?

Ik ga eens tellen hoeveel horloges ik heb.
Dan in 2023 proberen onder de 100 te komen.

Enorme uitdaging!

3 likes

Dat wordt waarschijnlijk deze jongens een servicebeurt geven.
Beide Speedmasters en de Pelagos.
En mits de financiën het toelaat (tja :house_with_garden: en tuin verbouwen) dan een Oris Big Crown, Fortis cosmo chrono, Tudor BB Pro of back to Sinn waar mijn horloge virus mee begon.

10 likes

Ik hoop nog ooit, misschien eind dit jaar, een Submariner 16610 toe te voegen. :innocent:

9 likes

Mijn plannen: 2 horoges laten servicen en 1 aanschaf.

De Longines Legend Diver had geen zin meer op te winden, dus naar service in december. Nog niet terug maar verwachting is eind deze maand.
Breitling super Ocean uit 2001 moet ook echt dit jaar naar service (nooit gehad).

De aanschaf is inmiddels al gelukt. Binnenkort jarig en ik was geld opzij aan het leggen vanaf de release van de blauwe Tudor 58 39mm Kleine prijsstijging vorig jaar. Gene probleem. Toen kwam die mega prijsverhoging van januari (laatste spaarmaand) en vond ik het eigenlijk niet zo leuk meer. Maar erg goeie deal kunnen krijgen voor een nieuwe. De fabric is inmiddels besteld en komt binnen 1 tot 2 weken.

12 likes

Dit jaar minstens eentje halen die op mijn lijst staat. Betreft dan de wat duurdere maar ook mooiere modellen als de Speed-/ seamaster, de Santos, Hydroconquest of een mooie black bay.

Voor de rest zien we wel wat er op ons pad komt

Het gaat al best lekker eerlijk gezegd. Ik heb nu al gehinderd van 90 naar 25 horloges. Het geld dat vrijkomt, gaat eerst naar een Tissot classic XL. Daar ben ik een beetje verliefd op geworden :slight_smile:

1 like

Je hebt dit jaar 65 horloges verkocht? :grinning:

1 like

Deze 9581-7020 is onderweg naar mij. Betere foto’s volgen na ontvangst :grin:

afbeelding

2 likes

grote doel dit jaar is een Rolex 6542 GMT.

Alleen ben je met dit soort modellen wel afhankelijk van een stukje toeval. Geduldig afwachten tot dat ene stuk voorbij komt.

2 likes

Nou, ik ga écht geen horloge kopen dit jaar, heb immers al zes :zipper_mouth_face:

2 likes

Dat zei ik ook en toch sta ik dit jaar toch alweer op +2 :grinning:

2 likes

+1 dit jaar :wink:

2 likes

In 14 dagen 65 horloges minder? Heb je ze in de kliko gegooid??

2 likes

Partijenverkoop :slight_smile:

Dat zei ik ook, goede voornemen op 1 januari :innocent:. Morgen komt er toch weer een GMT binnen en hoop dat ik niet al te lang hoef te wachten op mijn Ball Engineer master II endurance 1917 ref. NW3000C-S2C-IBE 40 mm, kijk maar eens hoe mooi die is :wink:

3 likes

Ok…. januari ja bijna achter de rug en ik heb er drie wensen bij!

Een Omega Constellation, met helderzilveren pie-pan wijzerplaat en een stalen kast met dog-legs

Omega Seamaster 120 Baby Proplof op deze stalen band.

Glycine Airman 36mm GMT met een gewone 12 uurs aanduiding, ik weet nooit welk typenummer dat is :see_no_evil: can anybody help me out?

Zal dit jaar wel ook een bak een Sovjet horloges die ik never draag maar meer “voor de heb” heb eruit gaan doen.

6 likes

Eerste plan is uitgevoerd; 50’s Tissot incoming. Toevallig ook nog dezelfde ref. als ik bij m’n plannen had gepost, alleen een ander kleurtje :innocent:

Wel weer een horloge met wat werk :grimacing:

2 likes

Is dat niet de GL0370? Althans de saffier versie.

Dit jaar wil ik deze gaan halen. Even afwachten wanneer hij in de verkoop gaat

12 likes

Is er ook acrylglas? :heart_eyes:

1 like