Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

The wobble!

4 likes

Dat is hem ja. Mooi Duidelijk plaatje!

Misschien ook nog aardig om de zeer brede pakking ring te noemen bij het achter deksel. Ik had even geen beter plaatje. Het gaat dus nu niet over de loopsnelheid regeling die hier ook op staat. :wink:
Hierbij is ook gekozen voor een losse schroef ring voor het dichtschroeven, zodat de druk mooi gelijkmatig er op komt. Ook wordt de dichtheid nu groter als de waterdruk toe neemt.

Dit geldt ook voor het glas. Er bestaan ook mooie plaatjes van. Door de waterdruk gaat het glas iets hol staan en drukt zich steeds vaster in de sponningrand. Dus ook daar steeds betere afdichting bij het dieper gaan. Zo helpt de waterdruk mee.
Een typische russische praktische manier van ontwerpen bij technische uitdagingen.

4 likes

“Do not move” :joy:

Dat dachten ze bij de QC afdeling van Zaria ook.

Tik… … …tak…tik… … …tak

1 like

Als je weet waarom het fragiel voelt voelt het ineens oerdegelijk.

3 likes

Is deze niet voorbijgekomen bij je 365 dag flipperen destijds?

De kerstman kwam onverwachts toch nog langs, goodies van Meranom:

2 bezels, beiden van de Neptune modellen. Geloof dat de “zeegroene” van een ouder model is dan de donkergroene. Kleurverschil is minimaal. Ze lijken verder op elkaar maar ze zijn wel verschillend: de ene heeft een dikkere insert, de andere een smallere met nog een opstaande randje aan de binnenzijde. Ook de kartels zijn anders. Deze bezels hebben veel meer een eigen smoel dan bijv. de coin edge bezel met SKX insert die ik tot nu had. Zo in de handen vind ik ze trouwens keurig, de foto’s van de webshop doen ze geen recht!

Verder ook de wijzerplaat besteld die bij de donkergroene bezel hoort. Ben er erg tevreden over, mooie opgelegde indices, leuk effect met het gestreepte reliëf op de onderzijde, mooie diepgroene kleur met een lichte glans én enkel cyrillische tekst - m.i. een must voor een Vostok!
Nu zie ik ook duidelijk hoe het datumvenster is afgewerkt.

Of ik het ding ook daadwerkelijk ín de kast krijg ga ik beleven, ik wacht alleen nog op een andere bestelling met wijzers.

So far, beeldvorming op m’n Amphibia met 110 kast:

Lang verhaal!! Eindstand: ik vind de bezel met de dunne, donkergroene insert het mooist, qua look en afwerking. Staat al goed met de huidige wijzerplaat, maar de groene staat erg mooi en is ook mooier gedetailleerd, dus ik ga voor de groene combo!

14 likes

Zo, daar knapt ie wel van op!
Mooi dat groen! Sjiek!
Wat ga je met het datumvenster doen? Ander kaliber erin?

2 likes

Nou, ik ging er eigenlijk vanuit dat een 6-uur datumwiel de truc doet, uurwerk is verder hetzelfde dacht ik. Of denk ik dan te simpel? :cold_sweat:

1 like

Ach ships, je hebt gelijk. Wit op wit, datum op 3 uur over het hoofd gezien.
Maar dan heb je gelijk, ander datumschijf erin gaat lukken. Mooi hoor!

2 likes

Ik beloof niets :stuck_out_tongue: Niet eerder aan dit werk gewaagd, maar ga gewoon zien hoever ik ermee kom.

1 like

Drie kleine schroefjes maar pas op voor het veertje.
Als je tijdens de uitdaging onverhoopt toch iets kwijt bent, laat maar weten.

2 likes

Sneak peak van mijn nieuwste projectje… :shushing_face:


:arrow_down:

Met dank aan Jurgen van https://www.jurgenterhuurne.nl/

Zsm meer…

7 likes

Zelf gebeadblast die kast? Ziet er tof uit.
Heb dat ook een keer laten doen.

8 likes

Nee helaas, had het zelf graag gedaan maar heb het materiaal niet. Deze is door Jurgen gedaan (en misschien maar beter ook…).

3 likes

Ziet er wel strak uit. :ok_hand:t3:

3 likes

Paar weken terug de banaan verhuisd naar een 020 case, de 650 case waar die in hoort draagt net iets te groot op mijn kinderarmpje. Een mod mag je het nauwelijks noemen maar de eenvoud waarmee zoiets gaat heeft wel wat aangewakkerd! Hopelijk komt deze week nog de nieuwe bracelet binnen, deze sluit net niet lekker aan :roll_eyes:

11 likes

Heb je al eens dikkere springbars, het buigen van de springbars of het buigen van de endlinks al geprobeerd? Volgens mij is de vorm namelijk wel goed!

2 likes

Neuh, ik heb hem maar gelaten en gewoon die van Vostok zelf besteld. Deze hoort bij een ander horloge dus die laat ik liever zoals ie is

1 like

Het zit me nog steeds dwars dat ik niet ook deze mee heb laten komen… ah ja, misschien voor een volgende keer

Ik heb er eentje liggen waar ik waarschijnlijk niks mee ga doen…

1 like