Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Ja je kan ook moeilijk doen :rofl:

Ik gebruik gewoon mijn :fu: sorry dat was niet netjes…:point_up_2:

Ik plaats de secondewijzer doe een stukje plastic folie om mijn vinger tegen de vingerafdrukken en ondersteun het veertje dat achter de secondeas zit. Dan druk ik de secondewijzer vast.

1 like

Nu ja zo handig ben ik nu niet in het plaatsen van secondewijzers. Laat staan dat ik het werk in de ene hand vasthou daar met mijn vinger dat palletje ondersteun en hemvervolgens aandruk met de andere hand.

Ik heb de nieuwe olƩ variant besteld. Ik hou jullie op de hoogte. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

2 likes

In post 2 op deze thread wordt het volgende gezegd:

The winding bridge does support the leaf spring and it will allow you to install the Seconds hand.
However, for my taste, it allows the spring to move too much.
The spring is not damaged if you use the bridge to support it.

In verschillende filmpjes op YT zie ik ook zonder verder gepiel aan de achterkant van het uurwerk secondewijzers geĆÆnstalleerd worden. Ik ga er dan maar van uit dat het moet kunnen en roep zoals altijd heel hard ā€œfuck itā€ before doing something stupid :crazy_face:

1 like

Yup. Ik zet ze er ook altijd zo op. Hoorde hier pas van nadat ik m’n eerste had gedaan. Alle andere keren dacht ik

vorige keer ging het ook goed :no_good_man:

1 like

Op Ebay staan nog veel Komandirskie kasten die brass plated zijn.
Ff zoeken op bv ā€œbrass Komandirskieā€.

1 like

the bridge? waarmee ze bedoelen?

Heb ondertussen een messing kast (nieuwe en kompleet met movementholder kroon, glas en dichtingen overgenomen. Ze zal ƩƩn van de dagen wel toekomen en dan begint het experiment. Iemand enig idee hoe je de bezel blauw zou kunnen krijgen?

2 likes

Automaat zeker?

1 like

Ik heb werkelijk geen idee, I’m just a guy with a watch and a screwdriver

Yes, 2416.

Branden op een bedje van ƩƩn of ander metaalvijlsel.
@stefanketelaars geef jij hem eens wat tips.

Goed opletten @Yoeri40 van deze man kun je leren.

1 like

Dat dacht ik al het ging namelijk om de 2414 handwinder.
De automaat heeft een brug achter dat veertje die deze tegenhoudt.

1 like

Ah ok, dat had ik even gemist. Vandaar dat het bij dus nooit een probleem is geweest :sweat_smile:

Vond het topic van Dao ondertussen die liet hem boven ammoniak hangen. Vraag me alleen af hoe lang!

1 like

Met dat soort dingen is het altijd experimenteren.

Heb er ooit ƩƩn met zoutzuur behandeld. Geen idee meer hoe lang.

9 likes

Zolang het geen high carbon steel is kan je het niet blauw krijgen met een vlam.

1 like

Het ging om een messing bezel die ontchroomt was en die Dao boven ammoniak hing om hem een blauwe kleur te geven!

Ik vond het resultaat prachtig en wil nu zelf eens aan de slag met zoutzuur en ammoniak. Alleen heb ik geen idee welk zoutzuur (%) of hoe lang daarna boven ammoniak te hangen!

??? ??? ??? ???

Als ik jou was zou ik hem gewoon even een berichtje sturen. Er zijn flink wat variabelen waarop je de mist in kan gaan en het is niet alsof je gemakkelijk aan messing bezels kan komen