Ik gebruik gewoon mijn sorry dat was niet netjesā¦
Ik plaats de secondewijzer doe een stukje plastic folie om mijn vinger tegen de vingerafdrukken en ondersteun het veertje dat achter de secondeas zit. Dan druk ik de secondewijzer vast.
Nu ja zo handig ben ik nu niet in het plaatsen van secondewijzers. Laat staan dat ik het werk in de ene hand vasthou daar met mijn vinger dat palletje ondersteun en hemvervolgens aandruk met de andere hand.
In post 2 op deze thread wordt het volgende gezegd:
The winding bridge does support the leaf spring and it will allow you to install the Seconds hand.
However, for my taste, it allows the spring to move too much.
The spring is not damaged if you use the bridge to support it.
In verschillende filmpjes op YT zie ik ook zonder verder gepiel aan de achterkant van het uurwerk secondewijzers geĆÆnstalleerd worden. Ik ga er dan maar van uit dat het moet kunnen en roep zoals altijd heel hard āfuck itā before doing something stupid
Het ging om een messing bezel die ontchroomt was en die Dao boven ammoniak hing om hem een blauwe kleur te geven!
Ik vond het resultaat prachtig en wil nu zelf eens aan de slag met zoutzuur en ammoniak. Alleen heb ik geen idee welk zoutzuur (%) of hoe lang daarna boven ammoniak te hangen!
Als ik jou was zou ik hem gewoon even een berichtje sturen. Er zijn flink wat variabelen waarop je de mist in kan gaan en het is niet alsof je gemakkelijk aan messing bezels kan komen