Vostok Boctok Wostok Praat, Modding, en Foto's Spammen

Mee eens. Maar daarmee ben je nog niet geholpen. Terug naar leverantier?

1 like

Heb hem gemaild. Even afwachten en ondertussen op zoek naar iets anders.

2 likes

Dit is hem niet inderdaad OF de foto’s zijn misleidend.

1 like

Ziet er goed uit!!

1 like

Ik vind juist dat randje ertussen wel mooi staan. Het geeft wat meer diepte aan de kast. Wat ik wel heb met de aftermarket bezels van bijvoorbeeld AM watches (heeft ook die ruimte tussen kast en bezelrand) is dat ik me afvraag of het gehele profiel van het horloge niet te hoog wordt… Het wordt met dergelijke bezels best een bulky geheel

1 like

Die van OSC zijn geloof ik 5mm dik en die van AM ook dacht ik. Deze die ik heb is 4, dat is al 20% minder en ook wel het maximale vind ik. Anders krijg je inderdaad een flink dikke homp.

We kunnen weer :sunglasses:

8 likes

Zie ik nu een krasje op het glas???:grinning:
Misschien de test herhalen met een T34, 9mei 2020 Rode plein.

1 like

Ik vind het wel mooi dat de AM bezel insert een beetje domed is, dat geeft toch nog wat overgang met het kristal en maakt het een geheel. Als het plat zou zijn dan zou de bezel naar mijn mening ook te hoog zijn geweest

2 likes

wel meer dan 1 :sweat_smile:

1 like

Ik ben er uit:

Na contact met de verkoper blijkt dat de bezel die ik ontving van Arkustime dus wel de bezel is die ik besteld heb. De foto’s op de Ebay advertentie lijken wel anders maar dat is blijkbaar de hoek van fotograferen.

Lang verhaal kort: ik zoek dus nog steeds een bezel die aansluit op de kast.
Dit vind ik gewoon niet mooi:

Dit is wat ik zoek:
97728DF8-68A3-4CE9-81BF-30638996AFC6

@Dao dit is geen “skx” insert toch?
Ik heb al een OSC “skx" insert liggen die ik ga gebruiken dus een ander type bezel is geen optie.

Heel internet is al uitgeplozen maar ik vind nergens een bezel waar een skx insert op past én die aansluit op de kast.

1 like

Ik dacht het gevonden te hebben voor jou, maar blijkt dezelfde leverantier te zijn . Type nr1. Op de fotoos ziet het er bedrieglijk plat uit inderdaad.

Misschien dat de afronding van de 110 kast naar de rand toe ook het beeld van ruimte wat versterkt? Een kast die vlak is van boven heeft dat misschien minder? Als je de bezel plat op een tafel legt, is dan de ruimte net zo groot?

1 like

Yes dan is ie ook zo groot.


Hier zie je dat ie echt schuin weg loopt.

Op deze foto, die niet bij de advertentie staat maar wel bij de advertentie van de no2 zie je als je goed kijkt in de weerspiegeling die rand zitten.

Bij de foto’s van de advertentie is dat niet te zien. Misleiding? Ik geloof niet dat dat zijn bedoeling is maar helemaal duidelijk is het niet.
Ik ga er voor er die 2 tientjes in elk geval niet te moeilijk over doen.

In ieder geval bedankt voor het meedenken en zoeken :pray:t3:

Edit: dit is trouwens een 100 kast, maar de bezel komt op een 110 kast. Die is geloof ik hetzelfde op de crownguards na toch?
Die laat ook nog even op zich wachten. Bij navraag bij de verkoper bleek er een foutje te zijn gemaakt bij Russian Post. Pakje lag daar lekker ergens in een vergeethoekje te liggen

1 like

Klopt! 100 kast. Vergis me. De 110 is wat groter toch? Best kans dat het visueel dan mee valt. Ik zou zelf ook niet moeilijk doen voor dat bedrag. En al dat gedoe van terugsturen. Komt wel een keer van pas die bezel. :blush:

1 like

Zo is het. Maarrrrrrrr, ik heb iets in m’n kop dus dat zal het worden. Ik ga dus weer verder surfen en op zoek. Tips zijn dus nog steeds welkom😅

Ook, maar de lugs staan ook een stuk wijder uit bij de 110 kast.
Volgen wat minder mooi de ronding van de pols zoals bij de 100 kast.
Vind ik althans.

2 likes

Zal ook wel met de grootte van je pols te maken hebben. Maar om die reden heb ik de 090 verkocht. Net even te grof aan mijn 17 cm pols. Hou het voorlopig bij 420. Eventueel een keer weer de 100.

2 likes

Ja, die vind ik ook te groot voor mijn pols.
Zo’n beetje tussen de 17 en 17,5.
Die 100 kast is prima voor mijn pols.

En zonder crownguards, geeft een lekkere old skool uitstraling.

2 likes

Ok, ik dacht dat ie verder hetzelfde was. Ben benieuwd hoe ie valt. Als het niets is bouw ik alles in de 100 kast en gaat de 110 weer de deur uit.

1 like

Ja, dat is even proberen.
Maar ik denk dat de 110 beter is voor de wat forsere pols.
Want van die zwevende lugs dat vind ik minder.

De 100 is ook geen kussen kast zoals de 090.
De diameter is hierdoor ook nauwelijks groter dan de bezel.
Ik vind het een fijne kast.

2 likes