Vraag over aanbetaling Juwelier

Ik ook niet :+1:

1 like

Ben ik eens, ligt ook volledig bij mij.
Ging er puur om dat dit horloge dan zou blijven liggen en ze er dus nog een extra hebben waar ze wss voor moeten betalen of zoiets? Echt geen idee hoe dit werkt.

Dat lijkt me zeker een moeilijke keuze.
De blauwe is wel heel erg mooi hoor.

Polletje :

Welke Powermatic gaat Marco nemen?

• De zilveren
  • De blauwe
  • geen van beiden

0 stemmers

2 likes

Ook mee eens… anyway dit maakt dus dat ik de sfeer niet prettig vindt… bij Schaap Rotterdam hebben ze ooit 3 verschillende Breitlings laten komen omdat ik twijfelde.

Alsnog, ben ik er in meegegaan natuurlijk.

2 likes

Beetje raar verhaal, hun taak is het toch om horloges te verkopen. Dus als ze gewoon dat doen blijven ze ook met niks zitten.
Het is geen bederfelijke waar die ze speciaal voor jou bestellen.

3 likes

Geen :rofl:

2 likes

Hoogstwaarschijnlijk de blauwe😜… die silveren zou 3 weken duren sowieso… als dinsdag de winkels dichtgaan heb Marco een kale pols😅

1 like

Ik heb geen vraag hoor. Vind het een kont juwelier en een sneue zaak om op zulke horloges klanten om een aanbetaling te vragen. Verbaas me erover that’s it.

2 likes

Leek op een vraag, maar zie inderdaad geen vraagteken :+1:

1 like

Dat is niet juist. De aanbetaling dient als intentie om de BETREFFENDE koop te sluiten. En daarnaast als zekerheidstelling voor de verkopende partij om een stukje omzet te realiseren, dus ook wanneer de intentie niet de bedoelde vervolg krijgt. Het geld ben je als consument echter niet kwijt, aangezien je het product altijd mag ruilen. In deze heb je je echter slechts vastgelegd voor het bedrag van de aanbetaling. Men mag dit restitueren, maar hoeft dat niet. In dat laatste geval, krijg je een tegoed om op andere wijze aldaar te besteden.

Zeg, we zijn het er toch wel over eens dat een A.D. een essentiele winkel is of niet soms?

12 likes

Misschien moeten we her topic aanpassen naar ‘service bij de juwelier’… wat verwacht jij? Wat versta jij onder goede service?

Zolang ze geen courante rolex op voorraad hebben mogen ze best dicht van me.

Soms helpt t een twijfelaar een keuze maken.

2 likes

Meer dan eens… heb voor woensdag al een zonnebankie gereserveerd😜

1 like

Onzin. Je mag aannemen dat het hun doel is, maar geen taak.

Niet relevant. Lees je in.

Ja. Net als Gall&Gall !

1 like

Als ik jullie dan toch zo actief heb… wat zouden jullie doen: Blauw of Silver?

Het ging TS er juist om om daar niet te kopen.
Dus of daar iets kopen of fluiten naar je geld. :neutral_face:

1 like

Je praat zelf onzin, ik zit in de verkoop. Mijn doel is het niet om te verkopen maar dat is mijn taak.
Toedels :wave:

Enigszins wel eens… je doel moet zijn mij iets te willen verkopen… of je slaagt in die taak is een tweede😜