Vraag over aanbetaling Juwelier

720 bieden en dan 750 betalen.
Of het bedrag van de aanbetaling als korting vragen…

1 like

Ik ben het wel met je eens. Want zie veel horloges vaak super lang in de winkel liggen.

Het ergste wat kan gebeuren is dat men nee zegt. En dan is het aan jou om dat te accepteren of niet en verder te gaan kijken.

1 like

Ik vind je ervaring een beetje cryptisch omschreven.

Ik kan dus alleen zeggen dat ik persoonlijk bedankt had bij deze juwelier op basis van het aanbetalingsverhaal. Had ik zeker niet gedaan op een horloge van 800 euro nieuw.

1 like

Dat is in dit geval wel redelijk veel geld denk ik. Beetje horlogerie doet meestal toch 10%?

Het horloge kost 820 dacht ik

Moet je zeker kunnen krijgen.

1 like

Begrijp wat je zegt. Verderop
Int topic ligt ik het wat meer toe. Beetje mijn fout, beetje enthousiast in de winkel, etc.

1 like

Ja 855,- geloof ik zelfs

Ok. Ergens rond 750, 760 is -10% ongeveer.
De winkel heeft jou nodig hè, niet andersom.

Heel simpel: vragen om korting. Dit vraag je aan meerdere juweliers waarbij je telkens aangeeft dat een andere zaak je een x bedrag aan korting geeft. Dit spel herhaal je tot je de beste prijs vindt.

10% korting is al snel het minimale.

1 like

Check… 770,- idd

1 like

Denk je dat je bij deze S&C je ruiten wellicht al wat ingegooid hebt.

Hoe bedoel je?

Naja. Je doet een aanbetaling. Ze hebben m voor je besteld…

Wat dat betreft sta je 2-0 achter.

Kan beter onderhandelen als ze m ergens (al) op voorraad hebben. En ze nog 0 euro van je hebben.

1 like

Je hebt recht om een koop ongedaan te maaken buy the seller sws nooit met slecht gevoel kopen want ja mocht er iets niet goed zijn hoe gaan ze er dan mee om dat wil je natuurlijk verkomen

Doelend op de eerdere verontwaardigde reactie over je aanbetaling zonder korting.

Wil je korting, dan zijn er veel strategieën. Je kunt het simpelweg vragen, met grote kans op een afwijzing. Want waarom zouden ze je korting geven? Een goede verkoper geeft enkel korting wanneer het geen derving betekent. Dus wanneer je het toch gaat kopen, waarom zou hij je korting geven? Laat liever zo’n gast lekker zweten en jouw binnen hengelen als klant. Geef aan dat je budget lager ligt, vraag waarom je überhaupt zijn vraagprijs zou betalen, laat merken dat je vaker producten koopt en zij kans maken dat je vaker daar zult kopen etc etc. In ieder geval moet je jezelf niet in de underdogpositie zien. Bereid je ook voor, hoe liggen de prijzen/kortingen elders? Maar neem ook de service graad mee. Mijn laatste aankoop ging gepaard met korting, maar ook een gratis nabestelde halve schakel van de stalen band en diverse malen verstellen voor me. Dat is natuurlijk ook wat waard.

2 likes

dan pas kom je erachter hoe de service is.

1 like

Dat klopt niet. De aanbetaling geeft aan dat je een koopovereenkomst hebt gesloten. Aan een overeenkomst ben je gebonden en die kun je niet zomaar eenzijdig ontbinden.

2 likes

Ook hier zijn uitzonderingen sws de regel van onder de 18 jaar oud maar ook als je er geen fijn gevoel bij is kan je er onderuit komen
Anders bedrag aftikken en de dag er na terug brengen

1 like