Citeren gaat niet goed. Ik wilde reageren op “Je hebt altijd recht een koop ongedaan te maken”
Dat kan idd, maar een winkels hoeft je niet het geld terug te geven. Zie mijn eerdere posts.
Ja ik snapte hem al
Dat is ook zo. dus zekker vraagen mag ik mijn geld terug mag hij niet gewilt zijn meestal kan dit wel doe ik standaardt als ik een kado koop voor iemand
Ik weet niet welk bedrag er is aanbetaald, ik vermoed 5 a 10% van de aankoopsom, daar koop je dan wat horlogebandjes van.
Zeker, dan is het opgelost idd.
Ik heb me wat ingelezen.
En je mag bij een juwelier waar je gewoon naar binnen kan stappen wel wat service verwachten imho.
Ik lees verder naar boven dat horloges onder een bepaalde waarde aangekocht dienen te worden door de juwelier. Hier bepaald de importeur dus eigenlijk de regels.
Ik ken voorbeelden van een juwelier die horloges van 5 a 6k op zicht liet komen. Zonder aanbetaling. En ja, hij moest ze ook afnemen.
Ik koop om de redenen die je beschrijft bijna alleen nog maar online. Omdat ik me daar beter bij voel.
Ik heb geen zin meer om achteraf spijt te krijgen dat ik ergens iets gekocht heb. Terwijl ik de manier waarop niet kies vind zeg maar.
Dan heb je 14 dagen bedenk tijd en sta je safe
Juist dat ook inderdaad.
@Marco1
Dat is de oplossing.
- Horloge bekijken in de winkel.
- Korting vragen
Wel korting dan afrekenen.
Geen korting dan zeggen dat je twijfelt over de kleur en dat je m online gaat bestellen zodra je een besluit genomen hebt.
Horloge kopen, terugsturen en al je geld retour…
Dusssss
Zal waarschijnlijk een horloge zijn wat ze moeilijk verkopen.
Ik zou em gewoon daar kopen, anders had je ook geen aanbetaling moeten doen.
Je hebt het ‘model’ dus wel kunnen passen. Alleen de dial kleur (configuratie) verschilt dus. Dan zou ik het zien als een bestelling en inderdaad niet iets op zicht laten komen.
Ik zou voor de blauwe gaan!
. Ruilen is een gunst van de winkelier, geen plicht. Consumentenrecht is niet zo moeilijk hoor.
Veel mensen denken nog steeds dat online en fysiek wat dat betreft dezelfde regels/wetten hebben en raken hiervan schijnbaar in de war.
Een aanbetaling voor een Tissot
Wat een schandelijke vertoning van deze juwelier. Duidelijk weer een Nederlandse winkel die het begrip service niet in zijn woordenboek kon terugvinden. Dat is zo jammer en blijkbaar echt iets Nederlands. Als je service wil kan ik het horloge voor € 700 hagelnieuw inclusief garantie bij je thuis afleveren. Ik hoor wel of je geïnteresseerd bent😁
Juweliers met een fysieke locatie zijn overrated en gedoemd te verdwijnen als ze zo doorgaan. Daarnaast werkt het consumentenrecht ook niet echt mee. Ik koop ook helemaal niets meer fysiek vanwege het (14 dagen) retourrecht. Ik ga eerst in de winkel kijken als het mag (Corona) en als het spul op voorraad hebben (zelden) en dan ga ik online bestellen dan heb ik meer rechten en vaak ben ik 100 euro’s goedkoper uit. Noem mij een barbaar maar ik heb schijt aan ondernemers die het spelletje niet begrepen hebben…
Marco, laat je niet zo gek maken! Al dit gedoe versterkt een negatieve nasmaak alleen maar. Als je het horloge mooi vind, gewoon kopen en voor de rest niet meer terug komen bij deze winkel, en lekker genieten van het prachtige horloge! Hij is echt heel gaaf!
Je hebt gelijk. Ik ging uit van de voorwaarden bij mijn juwelier. Daar geldt op producten een herroepingsrecht van 7 dagen vanaf ontvangst product (bij niet-maatwerk). Ik ben in de veronderstelling dat dit gebruikelijk is, maar het is dus altijd verstandig om voor aankoop de algemene voorwaarden te lezen van een leverancier.
Sowieso altijd goed om op de hoogte te zijn van je rechten en plichten.
Jaren geleden bij een Oris AD, “in het noorden van het land” gevraagd naar een bepaalde Oris:
“die kunnen we wel laten komen, maar dan moet u het horloge wel kopen”
Ik: dank u, maar dan kijk ik eerst even verder.
Thuis gekomen, gebeld met een horlogewinkel in Brochterbeck, Duitsland. “probleem” uitgelegd:
Geen probleem hoor, we bellen wel als ie binnen is, kunt u het horloge bekijken en beslissen.
En zo geschiedde: ik ging met een nieuwe Oris om de pols naar huis