Vraag over aanbetaling Juwelier

Komt er een update @Marco1 ?
Of is de winkel nu gesloten ?

Nou… toevallig… ik had de intentie om vandaag met me pa langs te gaan (heb die man ook een uitje), want ze zijn op maandag gesloten en wist gistermiddag nog niets van de maatregelen hoever die zouden worden doorgezet.

Toen ik gister avond naar de gym reed, zag ik dat ze toch open waren en ben ik even naar binnen gelopen.

Wilde hun even melden dat ondanks de maatregelen ik gewoon nog terugkom en als ze een andere optie hebben bedacht (driverhrue) of iets, dan kunnen ze me ook bellen.

Werd erg leuk ontvangen door de medewerker, kan niet anders zeggen en ook hun waren nog aan het proberen het laatste stukje omzet te generen voor deze vervelende periode voor de winkeliers.

We hebben even kort gesproken en gezegd dat ik gewoon geduldig wacht tot die zilveren plaat binnen is. Of dat na 19 januari dan pas wordt, zien we wel in de loop van de tijd.

7 likes

Wordt vervolgd dus …

Voldoende stof voor een stripverhaal :innocent: :rofl: :stuck_out_tongue:

Euhh, Marco, HF heeft besloten dat jij de blauwe gaat halen… :flushed:

7 likes

Hoogst waarschijnlijk wel!

1 like

Mijn hele leven is 1 grote strip😜…

1 like

Goede reactie! :+1:

2 likes

In het vervolg gewoon naar van Baal gaan. Altijd prettige ervaring. Goede koffie. Alle tijd. 1 op 1. Vrijblijvend.
Op zicht bij serieuze interesse ook geen probleem en zonder aanbetaling of aankoop verplichting.
Ik rij er regelmatig 350km vv voor…

2 likes

Ja inderdaad. En sowieso geen Tissot voor list prijs kopen. Dat is gekke werk. Heb je überhaupt onderhandeld? Het lijkt nu alsof de juwelier ke figuurlijk bij de klote heeft. Kopen voor list of aanbetaling kwijt.

Kan die aanbetaling per creditcard niet gewoon ongedaan gemaakt worden?

inderdaad, mocht zo’n situatie nog een keer voorkomen, begin dan met ik vind het horloge wel mooi, maar het valt buiten het bugdet dat ik in gedachten had. Je kan best laten merken dat je het mooi vind in tegenstelling tot wat anderen zeggen, maar laat nooit merken dat je het wilt gaan kopen, want dat zal een goede verkoper meteen het gesprek gaan afsluiten en is korting niet meer mogelijk. Wat ook goed werkt is zijn eigen woorden tegen hem gebruiken. Maak een verglijking met een goedkoper model en vraag waarom het duurste model een meerwaarde heeft. De verkoper zal dit als een kans zien, laat hem uitpraten en geef vervolgens aan dat als dat de meerwaarde is dat de prijs echt lager moet omdat jij het dat absoluut niet waard vind. En bedenk jezelf je hoeft geen ja te zeggen als je het horloge wil kopen, je kan het altijd nog ergens anders halen zonder je gezicht te verliezen. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn advies als verkoper :joy:

Ik neem aan dat je het tegen de topic starter hebt. RLC zit al een tijdje in ‘the watch game’, die weet wel hoe het spelletje werkt :yum:

Als een klant zoiets zou zeggen zou ik ook verkoop gesprek hebben beëindigd. Doeiiii.

1 like

Uiteraard

Kan maar je kunt het ook alsnog proberen te verkopen, of iets anders.

Ik heb bij Van Baal nagenoeg hetzelfde meegemaakt als TS. Ik was serieus geinteresseerd in een bepaalde Longines die ze niet in de etalage hadden. Een heel courant model van de Master Collection, maar ze wilden hem ook enkel bestellen indien ik hem zeker zou kopen. Hun argument: “als we op al die vragen in moeten gaan dan puilt onze etalage binnen de kortste keren uit van de horloges.”

Ik wil dat wel geloven, maar ik weet niet of dat een slimme inschatting was. Een paar weken later heb ik een Grand Seiko gekocht die 4 keer duurder was dan de Longines. Niet bij Van Baal (dat bij mij om de hoek ligt) maar 100 km verder…

2 likes

Ze hadden wel goed ingeschat dat jij die Longines niet ging kopen :smile:

3 likes

Klopt :slightly_smiling_face:
Maar de winst op de GS hebben ze hierdoor wel gemist.

Tja, dat is dan jouw probleem!

Ik vind een aanbetaling op een produkt dat extra voor jou wordt besteld ok…

Het laat de intentie zien van beide kanten!!

Zonder aanbetaling, kan de klant veel makkelijker afzeggen en jij zit dan opgescheept met iets wat je niet kunt gebruiken of wat je misschien moeilijker weer kan verkopen!

Is het een courant iets, dan is het misschien wat anders!

Volgens mij begint het verkoopgesprek dan.
Als verkoper informeer je vol belangstelling naar het beschikbare budget !

3 likes

Precies. Volgens mij is les 1 bij verkopen zoveel mogelijk vragen stellen

2 likes