Vraag over aanbetaling Juwelier

had ik paar maanden terug wel in de UK.

Werd bij de Rolex AD niet binnengelaten door de nogal arrogante medewerkster. onder het mom corona…

Toen bij de andere vestiging van diezelfde franchise maar wat gekocht en direct op de lijst gekomen voor de nieuwe submariner, en idd cash betaald :stuck_out_tongue:

Heel cliché maar het is echt zo. Ik heb gewerkt bij één van de Duitse ‘premium’ merken en daar kon je een klant echt niet beoordelen op zijn/haar uiterlijk!

1 like

Dat had ik eens met een Audi A6. Mijn korte broek maakte geen indruk blijkbaar. Gelukkig werd mijn passie voor auto’s bij BMW wel herkend.

2 likes

Haha, ik maakte het zelf mee.

Niet cash hoor, snap ook niet waarom dat relevant zou zijn. Nogal omslachtig om eerst zoveel cash te moeten bestellen, ophalen en dan ermee rondlopen.

Hoop stoere toetsenbordverkoop praat hier.
Over klanten die ‘alleen maar’ komen kijken en passen zonder te willen kopen.
Gore rot klanten.
Gewoon kopen ja ! Anders wegwezen !
Typisch stoere uitspraken van typetjes die vanuit een bijbaantje ‘in de verkoop’ menen te weten hoe het werkt in de juweliersbranche.
Uitermate grappig dit. :rofl:
Klanten die melden zo’n goedkope Tissot van €800 niet te kunnen betalen… waar ze het gore lef vandaan halen ‘jouw’ (imaginaire) winkel binnen te lopen… Prachtig !

8 likes

Dit soort mensen hoeven geen cash te bestellen en op te halen, deze hebben dat gewoon thuis liggen. De meeste handelaren in bijvoorbeeld tweedehands auto’s, vee en witgoed hebben een jaarsalaris aan cash thuis liggen.

1 like

:wave:

Echt he? Idd ook dat 800 euro voor een horloge goedkoop zou zijn voor de doorsnee Nederlander. Er zijn dagen dat ik minder geld op zak heb

4 likes

Op een dergelijk forum ontstaat al snel een verkeerd beeld als je het geweld ziet van horloges die 2k, 5k, 10k, 20k plus zijn.

Bij de gemiddelde Nederlander zit inderdaad echt niet zomaar een horloge van 800 euro of meer om de pols.

4 likes

Kennelijk is iedereen op dit forum met een gouden lepel in zn mond geboren en weet niemand beter dan dat er een hoop mensen zijn voor wie 800 of zelfs 150 euro voor een horloge iets is waar ze alleen van kunnen dromen. Er zijn mensen (niet zo weinig ook) die van 50 eur per week moeten rondkomen. Maar goed

11 likes

En zo is het

1 like

Ah…het Pretty Woman scenario. :grinning:

1 like

Want hoeveel Rolexen of andere dure horloges kocht jij rond je twinstigste levensjaar ook al weer? Jij had blijkbaar wel vanaf je geboorte genoeg geld om alles te kopen wat je wilde?

:sweat_smile:

tenor (5)

Ik voel een ban aankomen voor iemand die hier nog niet zo lang rond-trolt. :roll_eyes:

1 like

Ik denk dat zijn cynisme jou ontgaat, of ik mis zelf iets? Not really sure

2 likes

Ik begrijp je vraag niet en volgens mij begrijp jij mij niet. :blush:

Bij mij kwam het over als een persoonlijke aanval op mijn verkoopadvies, Excuses als dat niet zo bedoeld was.

1 like

Volgens mij zijn we het helemaal eens over hoe verkopers met klanten om horen te gaan. :slightly_smiling_face:

1 like