Vraag over echtheid date just

In het blauwe gedeelte worden vaak GD prijzen gevraagd ( en niet alleen bij Rolex ) en dat is gewoon niet realistisch meer.
Prijzen zijn gezakt en de GD’s hebben ze dus ook meestal aangepast maar hier in het blauwe gedeelte zijn voor veel modellen de prijzen amper gezakt, met name naar mijn idee bij “standaard” modellen als DJ en Sub’s.

Advies aan TS, koop bij een GD.

2 likes

daar heb je gelijk in. het is helaas zo dat je bij AD niet zomaar een horloge (rolex) kan kopen waardoor alle andere verkopers van profiteren.

Maar dat is een andere onderwerpen :smirk:

denkt dat @gebruiker er meer aan heeft als we hem tips kunnen geven bij welke GD die eventueel te recht kan

Uhu. Moet toch tenminste een datum opzitten.

Sorry, maar ik heb de Nautilus altijd spuuglelijk gevonden en heb me nooit kunnen voorstellen dat iemand er een substantieel bedrag voor wilde betalen.

Fine. Ik vind zelf een aquanaut leuker. Maar desondanks zegt de eenvoud van een uurwerk niets over de prijs.

1 like

En dat is de hype. Bij een Rolex praat je over een geautomatiseerd gemaakt massaproduct. Het is op geen enkele manier bijzonder. Behalve het merkje.

Ik vind daar wat - negatiefs - van.

Tuurlijk wel. Tis robuuste, betrouwbare kwaliteit.

De hele premium boven list verhaal is bullshit natuurlijk.

Is een Seiko 5 ook.
En een Citizen met solar uurwerk nog meer.

Klopt. Maar die is niet zo robuust of betrouwbaar (superlatieven chronometer) als een rolex.

Dat argument gaat op voor elk modern mechanisch horloge.

Edit: niet 10 dingen tegelijk doen.

Ik heb een Seiko 5 die na een half uurtje reguleren 25 jaar zonder service gedragen is en netjes op tijd liep.

Het gemiddelde Seiko uurwerk heeft net als Rolex zodanige relaxte toleranties dat ze heel lang blijven lopen en dat ze daarbij ook - mits initieel goed gereguleerd - goed op tijd blijven lopen.

Zaken als een COSC certificaat doen daar niets aan af.

Dat is een garantie die je niet hebt bij een seiko 5.

Een seiko 5 kan ook als natte krant lopen.

Wat voor garantie? Een COSC certificaat is niet meer dan dat: een papiertje. Het bewijs dat je uurwerk - zonder kast - gedurende een beperkt aantal dagen binnen bepaalde waardes heeft gefunctioneerd.

Het is geen enkele garantie naar de toekomst.

En ja, een 5 kan slecht lopen. Iets wat een gemiddelde hobbyist in een stief kwartiertje op kan lossen.

Tuurlijk wel. Het horloge heeft aantoonbaar zo gelopen.
Bij een seiko 5 heb je dat niet.

Soms. Meestal. Maar niet vanuit de fabriek.

Vermakelijke discussie, maar jullie raken off topic :slight_smile:

1 like

Je moet aandelen gaan verkopen.

Ken je die disclaimer?
“Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.”

Maar @Gebruiker stel je gaat hem niet bekijken en je laat dus deze kans lopen… :stuck_out_tongue:

3 likes

Alleen al die kans van een 9mm op je kop voor je eigen horloge…

Ga ervoor!

1 like

Of dat heerlijke, maar verwijderde verhaal van dat lid dat verblind door de goede deal naar een hotel toog om zijn DateJust met een kleine bijbetaling te ruilen tegen een Daytona… die nep bleek.

Wie oh wie was het nou? En en kan het svp nog een keer “ter leeringh ende vermaeck” worden gepost?

2 likes

Ohh. Doe eens pb… :popcorn:

2 likes