Vraag over land van oorspronkelijke levering horloge in grijze circuit

image

:wink:

5 likes

Buiten EU gekocht is invoeren en (dus) afrekenen. Indien op schiphol door de douane wordt geconstateerd dat jij iets invoert dan dien jij te bewijzen dat dat niet zo is. Kun je dat niet? Dan BTW + invoerrechten + boete. Dan wordt die goedkope Prada tas uit Turkije toch tikkie duurder (had vriend van me. Is die tas echt mevrouw? Trots: ja. Kunt u dan even de bon laten zien :-))

Anyway: we betalen in NL wat mij betreft VEEL te veel belasting dus ontduiken heb ik weinig bezwaar tegen.

1 like

@Mark020 Ha super, maar even je voorbeeld van de Prada tasā€¦, dat betekent dat als je naar Turkije gaat MET een Prada tas en je komt terug, dat je dan ook een bon moet laten zien. Met andere woorden moet je een bon meenemen van de spullen die je in Nederland hebt gekocht. Lijkt me niet tochā€¦

ik heb gewoon op mn mail staan de factuur zo dat ik die desgewenst te voorschijn kan toveren. Overigens een 2e punt:
Op de garantiekaart staat dan wel TURKIJE maar geen HOND die dat verder uit de factuur of horloge kan aflezenā€¦ Het is niet zo dat de horloges uit Turkije wat bruiner zijn of de horloges uit china in eens gelig van gloed zijn of zoā€¦

1 like

Je moet helemaal niets. Echter: indien de douane constateert dat deze tas nieuw is en jij derhalve invoert dan is het aan jou om aan te tonen dat dat niet zo is dan wel dat er EU BTW is afgedragen.

1 like

Sommige mensen hebben te veel, dus ik heb geen bezwaar tegen stelen. :tumbler_glass:

Omgekeerde bewijslast?

Man, man man. En dat op zoā€™n mooie zondag.

2 likes

Zit je al aan je 3e biertje?

1 like

Ik ben niet de enige aan de drank zo te lezen. :joy:

2 likes

Ik zit hier lekker met een klein illegaal ingevoerd whiskietje te genieten van dit topic. :relaxed:

8 likes

Misschien zou het mogelijk moeten zijn om i.p.v. een post te vlaggen, op een flesje te kunnen klikken om aan te geven dat desbetreffende gedronken heeft.
Kan je iemand dus ā€˜flessenā€™

5 likes

Ik vind dat geen gek ideeā€¦:thinking::+1:

1 like

@Jur kunnen we er een knop bij krijgen?
:champagne:
De ā€˜flesā€™ knop. Om hfā€™ers die dronken gedrag of opmerkingen vertonen/maken te kunnen ā€˜flessenā€™
Wij hebben het vermoeden dat een aantal al vroeg aan de drank zitten vandaag.

3 likes

Bij @marijn hebben we een Spa flesje als knop nodig. Dat is een stuk makkelijker, om aan te geven dat hij nĆ­et gedronken heeft. Dat scheelt een hoop tijd.

5 likes

:tumbler_glass::tumbler_glass:

1 like


Vandaag in de regio bij @anon50762135EV

5 likes

Op de motor?

Ik dacht dat in Nederland het principe geldt: wie stelt moet bewijzen?

Nope, die is nog niet eens uit de winterstalling.
:frowning:ļø
Even een weekendje ā€˜relaxenā€™ op de Veluwe met de familie en de Arteon.

2 likes