Vraag over land van oorspronkelijke levering horloge in grijze circuit

Als ik zie hoe sommigen hier kunnen Photoshopprn dan zie ik die factuur op de tablet wel goed komen …
Een douanier zal je Rolex alleen in bewaring (kunnen) nemen als hij gerechtvaardigd kan vermoeden dat jij hem “importeert”.

Suggereer je nu dat HF-leden zich schuldig maken aan valsheid in geschrifte? :stuck_out_tongue:

Absoluut niet !!
Als ik die suggestie zou hebben gewekt… excuses daarcor :slight_smile:
Zo had ik een “vriend” die altijd zwart reed met de trein en als hij gepakt werd, niets had waar zijn naam op stond .
Of tocht wel … ja aan de binnenkant van zijn tas, zo’n groene leger pukkel, stond met een Edding een adres geschreven.
Zijn adres gegevens ? Nee dat niet, maar het overtuigde altijd…
Vroegah, dat waren nog eens tijden.

2 likes

Die vibe krijg ik helemaal niet. Hij heeft gewoon gelijk. Er zijn handeltjes in papieren en dozen omdat de gek het er voor geeft als ze er bij zitten, terwijl het voor 99% van de wereld heel normaal is om de verpakking weg te knikkeren, zeker na de garantieperiode.

Ikzelf ben alleen wat dozen gaan bewaren omdat ik hier op het forum zie dat het mensen interesseert, maar inherent ben ik ook zo’n typ die dat allemaal weg zou willen gooien.

Als jij een electrische tandenborstel koopt, heb je dan twee jaar later ook nog een Philips karton op zolder staan?

Natuurlijk is dat niet apart. Jullie moeten eens ophouden om met liefhebbers om te gaan. Daar vertekent je wereldbeeld nogal van. :+1: :wink:

1 like

Tot het einde van de garantietermijn? (en die is meestal twee jaar)

Jazeker. Jij niet?

Nee omdat een tandenborstel ook niet zo makkelijk verkoopbaar is als tweedehands.
Van een horloge is inmiddels wel bekend dat het de moeite is om b+p te bewaren, zeker in het hogere segment. Niet alleen omdat de liefhebber dat graag heeft maar het kan ook van pas komen voor verzekeringszaken (ook minder relevant voor mijn tandenborstel).
Verder is een tandenborstel ook meer een gebruiksartikel dan een horloge aangezien de eerste geen restwaarde heeft en de tweede soms wel, dus ook daardoor is die vergelijking niet helemaal recht.
Edit: een nieuw(er) horloge zonder b+p kan ook prima zijn, maar ik zal toch een stuk zuiniger zijn met wat ik ervoor wil betalen (ook leeftijd is niet te achterhalen waardoor het serviceinterval moeilijker is te bepalen).

3 likes

Nee. Ik controleer of alles er is en dat alles het doet, en zodra ik beslis dat de koop definitief Is, gooi ik alles weg.

Ik ben geen papieropslag. :hugs:

Daarom bewaar ik alle aankoopbonnen in een digitaal archiefje.

1 like

Dat zijn in zekere mate ook papieren van een horloge :stuck_out_tongue:.

1 like

Zo heeft iedereen zijn methode.

Ik bewaar alles twee jaar. Elke zoveel tijd ga ik even door de dozen op zolder om te zien wat er weg (of hergebruikt) kan worden.

geloof hem nou… ik heb het ook al gezegd…

yep, zo gaat dat!

mooi verhaal en mooie les, dank voor delen!

Er worden belastingdeals beklonken in achterkamers. Niet alleen met dubieuze koninklijke huisjesmelkers, malafide dataminers, grijpgrage farmaceuten, bulkende bankiers en belastinontwijkende telefoonboeren, maar ook met reguliere criminelen.

En dan zullen de douane en belastingdienst de bewijslast wel even omdraaien voor Jan B Belastingbetaler.

Als ik dat soort dingen lees krijg ik enorme zin om met fakkels en hooivorken de tweede kamer te bestormen.

5 likes

Wanneer gaan we? @svmnb1 ga je mee?

2 likes

Ik ga ook wel mee, leuk! Kan me niet druk maken over iets waar ik weinig tot geen invloed op heb, maar ik zet er wel een kratje pils bij.

Ben goed in meeschreeuwen! :sunglasses: Wat moet ik roepen?

3 likes

Goed plan. Dan maken we nog een beetje kans tegen de ME.

Gewoon iets als ‘stelletje oplichters en mafklappers!’. Maar misschien heeft @Fate_Amenable_To_Change nog een mooi middeleeuws gedicht met een soortgelijke boodschap in de binnenzak.

2 likes

Grote kans dat Chris wel zoiets bij zich draagt :joy:

Neem wel even zo’n Speedo brilletje mee. And thank me later.

2 likes

Oké, zal ik doen.

2 likes

Word ik nu gediscrimineerd als brildrager? Of gezien als stijlicoon? :sunglasses:

1 like

:point_up_2:

1 like

Als ik dat soort dingen lees krijg ik enorme zin om met fakkels en hooivorken de tweede kamer te bestormen

Goed gedacht,‘Fate’! Nu it’s ‘amenable to change’! Cool thinking …

Via de 2de (achter)kamer dus zekers, komop: ‘Laot’n wie ze deuâh maors eff’n flink met de batse gev’n, deuâh in die 2de kamâh !!!’