Is dit grappig bedoeld ?
Rolex is topkwaliteit…
Beetje afhankelijk van het aantal productielijnen, niet…?
Rolex heeft minstens 30 lijnen/modellen lopen, hoeveel heeft Nedcar er…?
Het ging mij er meer om duidelijk te maken hoeveel 900.000 stuks zijn…
Wij hebben 1 productielijn met actueel 3 modellen.
In het hogere middensegment wel ja.
Niet in het absolute topsegment
Wat draag je zelf?
Ik heb hier hardop om gelachen, bedankt!
Ik heb een Breitling Avenger
En binnenkort een IWC pilot chronograph
Incoming…
Of krijgen we de discussie: Rolex is kwalitatief beter dan Breitling of IWC?
Ik vind het een beetje kinderachtig om je topic de titel “Vraag” te geven. Dat is voor passanten met een wazige foto van een kapot pruthorloge dat ze hebben gevonden in een la van het bureau van hun vader, en waarover ze informatie willen in de ijdele hoop dat ze de jackpot hebben gewonnen. Niet iets voor iemand met deze statistieken.
Eigenlijk is het gewoon clickbait, expres een gebrek aan informatie in de titel stoppen om iedereen die nieuwsgierig is naar deze “Vraag” de draad in te lokken. Daarom ga ik nu je titel veranderen. Dat vindt iemand anders dan vast weer kinderachtig, maar zo zij het.
So what’s up?
Wat een snobistische opmerking. Wel 's een Rolex-uurwerk uit elkaar gehaald? Of - een stuk of 40? Dan piep je wel anders. Heb ook wel 's een AP geserviced. Wat een geknoei was dat, vergeleken met een hoger middensegment-horloge…
Je hebt een Breitling. Goh, een opgepiepte ETA. En een IWC. Goh, een opgepiepte ETA.
De aanduiding ‘Perpetual’ op Rolexen met datum begint steeds meer dubbele betekenis te krijgen
Heerlijk @PeterLC
Inderdaad. Rolex op zichzelf is een kut merk… Klote strategie en te hoge prijzen voor horloges die eigenlijk gewoon een Seiko 5 in het hoger segment zijn, robuuste uurwerken. En toch wil ik er nog 1…
Maar wat Peterlc zegt, uit ervaring weet ik dat het 3135/2 uurwerken hele goede uurwerken zijn die veel kunnen hebben zoals een eta. Alleen zijn ze wel volledig door Rolex ontwikkeld en kwalitatief goed. ETA is ook goed, maar om nou te zeggen dat je 1500+ gaat betalen voor een eta uurwerk horloge die geen toegevoegde waarde heeft in andere dingen zoals misschien materialen? I don’t know…
Waarom kost Rolex zo veel? Beetje hetzelfde principe als bitcoin toch
Dat Rolex geen kwaliteitshorloge is of dat het niets met kwaliteit te maken heeft, gaat toch wat ver, maar voor de rest denk ik dat status een zeer belangrijke rol hierin heeft…
Simplisties is Rolexen maken hetzelfde als papiergeld bijdrukken.
Blij dat je het helemaal snapt
Nils tegen rolex, maar ik begrijp dit nooit zo goed.
Omdat een merk een eigen uurwerk heeft ontwikkeld en gefabriceerd maakt het meteen dat je er veel meer voor wil en zal betalen dan wanneer ze een bewezen goed uurwerk inkopen… waarom?. Je ziet er toch geen drol van? Als het meer kwaliteit goed is wat ze gebruiken, daar wil ik graag voor betalen.
Ik zelf heb werkelijk geen idee welk type uurwerk er te vinden is in mijn horloges, gangreserve oid ook geen weet van… wat ik mooi vind koop ik ongeacht het hart. (Automaat is wel een voorwaarde voor de beleving)
Gewoon zelf Rolex een berichtje sturen met je vraag. Heb je morgen je antwoord.
Maar ik heb het juiste antwoord nog niet gevonden op de vraag van TS:
Rolex is een dusdanig sterk merk dat ze het voor elkaar krijgen om a) schaarste te creëren bij de AD’s, b) dit door de fanboys te laten accepteren en c) oogluikend laten accepteren dat er een grijze markt is die gevoed wordt door AD’s voor een groot deel, ook al zeggen ze dat ze dit niet toestaan natuurlijk.
Als AD zijnde geeft dat toch ook geen lol in je werk?!
Alleen maar zeurende klanten en nee moeten verkopen.