Vraag: waarom zijn tweedehands Rolexen zo duur?

Jawel hoor. Meerdere malen zelfs.

1 like

Of nog erger…de mensen die komen passen wat je wel hebt, super enthousiast zijn bij de AD en dan vervolgens doodleuk bij een grijze handelaar bestellen…(eerlijkheidshalve, ook wel eens schuldig aan gemaakt :thinking:)

1 like

Dat is geen discussie waard, dat antwoord is duidelijk.

4 likes

@dialstatic heeft het 't mooist verwoord: “de intersectie” … da’s pas sexy! :wink:

1 like

intersexy :joy:

Bedoelde het trouwens wel serieus :wink: . Het is één ding om te zeggen ‘komt door vraag en aanbod’ (en dat klopt ook) maar vervolgens ‘moet’ je nog wel ff kijken waarom die vraag en aanbodcurven eruit zien hoe ze eruit zien. En daar komen weer wél allerlei zaken zoals status en kwaliteit enzo aan te pas.

2 likes

Het juist antwoord is:
UTFSK
Use the fucking search knop

4 likes

Niet alleen de rijkdom vd wereld ligt bij 1% van de mensheid.
Ook de vooruitgang van de mensheid komt van 1%.

2 likes

Rolex is een fabrikant die van oudsher zijn uurwerken zelf ontwikkelt. Want dat deed een horlogehuis nou eenmaal. Omdat zei een bepaalde kwaliteit voor hun “instrumenten” voor ogen hadden, zijn ze nooit overgestapt naar het inkopen van uurwerken. Zou alleen om kostenbesparing logisch zijn. Goedkoop en Rolex, dat gaat niet samen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Breitling en Cartier zijn relatief recent ook hun uurwerken zelf gaan maken, maar dan omdat dat lekker bekt in de marketing praatjes.

1 like

Dat zij zich daarop inzetten, is enkel mogelijk doordat veel van hun basisbehoeften en taken door de andere 99% wordt voorzien :wink:

1 like

Uhm… ooit van de El Primero gehoord?

3 likes

En niet alleen el primero voor de daytona zenith, maar wad dacht je van de voorgangers, gewoon valjoux… 72(7)Dat dan weer wel.

:beers:

Ja ze hebben wat uitzonderingen in de geschiedenis. Maar was toen wel meteen een verschrikkelijk impopulair model. Maar jah nu vindt men dat leuk en betaald er een vermogen voor. Overigens zijn ze weer snel terug geschakeld naar eigen uurwerk hè.

1 like

Knop ? Als in button ?

Maar zou dat iets te maken hebben gehad met het feit dat het geen in-house movement was? Of was de daytona gewoon een stuk minder mooi dan de concurrentie :speak_no_evil:

Tot 2004 werd er geeneen inhouse caliber gemaakt door Rolex…

2 likes

Kan het me nu moeilijk voorstellen, maar hij scheen ooit wat moeilijk in de smaak te vallen ja! :sweat_smile:

Ik snap wat je probeert te zeggen gezien de huidige prijzen, maar ik heb toch veel liever een Heuer of Zenith chrono uit dat tijdperk

Ja Zenith vind ik ook prachtig. Alleen maakt het Huidige TAG-Heuer nu replica’s van oude Heuer’s, ben ik zelf nooit zo fan van. Jammer vind ik dat, die oude koeien uit sloot… Doet toch ietsje afbreuk van de “echte” Heuer’s

1 like

En dat doen ze goed, iets om trots op te zijn.

EN omdat hun voormalige huisleverancier ETA hun geen of minder calibers aanlevert.

Ik moet wel zeggen dat wat Cartier de laatste jaren op de markt bracht. Wauw.