Vraagje: nieuwprijs SKX007/prijs nieuwe SKX007

Dan stappen we over naar de Chinezen, weet 1 op 1 te kopiëren :wink: :rofl:

Tof! Voor die prijs is het heel netjes en heb je echt een icoon te pakken

3 likes

De Japanse versie zal nieuw dan ook nog moeilijker aan te komen zijn denk ik :sob:

Die moet er nog een keer komen ja, begreep dat ik daarvoor bij uncleseiko of strapcode moet zijn. Eerst maar eens zo dragen en dan gaan we daar een keer achteraan, of iemand moet er nog eentje hebben rondslingeren dan is een PB welkom :+1:

1 like

Thanks :+1: dat zal ik vanavond eens op m’n gemak lezen :wink:

De SKX007 is lang niet officieel leverbaar geweest in Nederland. Als je er toch eentje wilde hebben kon je 'm importeren door er een te kopen op eBay, of 'm ‘grijs’ kopen via bijvoorbeeld Monsterwatches. Toen ik zo’n 15 jaar geleden startte met de horloge-hobby kosten een SKX die je uit het buitenland haalde je ongeveer 100 euro, via Monsterwatches betaalde je 125 (op een rubber band). Door de jaren heen is de prijs was gestegen tot ongeveer 200 euro.

Toen de SKX007 (en 009) wel officieel via Seiko leverbaar werden in Nederland werd de officiele prijs 299 euro. Dat is volgens mij altijd de catalogusprijs gebleven, vandaar dat dit de prijs is waarvoor hij nu in de vitrine ligt.

Nu het model niet meer in productie is zijn de prijzen flink gestegen. Monsterwatches heeft geen voorraad (meer) maar de laatste prijs daar was 465 euro.

Had ik het maar geweten, dan had ik er in 2008 een stuk of 10 gekocht om nu te verkopen :slight_smile:

Edit: Screenshot via de Wayback machine van Monsterwatches in 2008 :sob:

9 likes

Dan kan je bijna 400% pakken, kan Rlx nog een puntje aan zuigen :grin:

2 likes

Juist. En een Sub kon ik in 2008 niet betalen. Een handvol SKX’en was nog wel gelukt.

2 likes

Ik heb de mijne voor 200 gekocht in 2018, daarna heb ik hem gemod en nooit gedragen :shushing_face:

2 likes

Zonde dat je hem hebt gemod. Doet meestal niet heel veel goeds op de waarde.

1 like

Mods zijn minder waard dacht ik.

Heb er eentje, een -J,als beater (en daarom saffier er op laten zetten), een mooie door @HanDavinci gemodde versie en eentje, ook een -J, die helemaal origineel in het doosje ligt voor “ooit”.
De beater draag ik vaak bij tuinieren, zeilen, vakantie en gewoon voor de lekker op staal, rubber, nato net waar ik zin an heb. Blijft een geweldig horloge.

4 likes

Gelukkig heb ik hem vandaag de dag ook nog laag op jouw curve kun kopen :sweat_smile:

Het is alleen het glas en bezel dus hij kan gemakkelijk teruggebracht worden naar origineel. Glas heb ik nog liggen. Ik heb alleen geen zin en tijd om hem weer om te bouwen. Het modglas zit er scheef in dus ik heb hem nooit gedragen…

Hij gaat echter niet weg voor 200 dus hij mag niet in blauw begrijp ik (je mag geen winst maken)

1 like

Wat is dit voor onzin?
Marktwaarde is marktwaarde.

Maar er ontstaat een hype rond de SKX, ook onzin want er circuleren nog miljoenen van die dingen.
Hebzucht en internet zijn altijd al een goede combinatie gebleken :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Helmond is net ff te ver weg vanaf hier (Zeeland) anders wist ik het wel :rofl:

1 like

Mijn SKX007 heb ik in 2016 online (Nederlandse website) gloednieuw gekocht voor 220 euro.

Handig om te weten, dus als er een Rolex in het blauw staat mag er GEEN winst op gemaakt worden :rofl: :rofl:

En je mag de marktwaarde vragen, maar dan moet je het horloge wel 6 maanden of langer in bezit hebben.

1 like

Mijn SKX007 kocht ik in 2020 voor 75 euro. :sunglasses:

De laagste nieuwprijs die ik de afgelopen jaren gezien had was een 120 euro op ebay. Dat was in 2018 denk ik. 150 euro en met een ebay 20% coupon werd dat 120 euro. Toen kon je ook SARB035’s kopen voor 220 euro met die coupon.

3 likes