Vertrouwen komt met de jaren:joy:. Ik ben benieuwd wanneer ik mijn promotie maak zodat ik ook het binkie uit kan gaan hangen hier op het forum
Nog 22 actieve dagen tot TL-2, wellicht.
Spannend. Tijd voor een feestje als het zo ver is
Wijzers even over de leervijl, gereinigd in wasbenzine en afgespoeld met alcohol, en klaar voor de lume.
Als de lume is aangebracht even goed de onderkant bekijken en gelijk strijken zodat er geen bobbels aanwezig zijn.
Ik heb een al eerder klaargemaakte mix gebruikt, wat harder en thinner toegevoegd en goed mixen en even laten staan voor de luchtbelletjes.
En even laten drogen
Morgen een paar foto’s bij daglicht, om 16.30 al te donker voor goede foto’s maken.
En nu ga ik aan de Lagona beginnen, ik denk dat ik een licht kleurige lume ga maken, bij blauw staat een lichte kleur beter dan een wat donkerder kleur denk ik. We zullen zien.
De wijzers waren verguld, de vergulde laag was versleten en heb ik verwijderd, in eerste instantie heb ik de wijzers gelumd met een lichte kleur lume, naderhand vind ik het niet mooi, en heb de lume weer verwijderd en ga eerst op de wijzers een laagje bladgoud aanbrengen en daarna opnieuw lume met een wat donkere kleur lume. Dit is de eerste keer dat ik werk met bladgoud, dus het mag mis gaan dan doen we het weer opnieuw net zolang tot het wel lukt.We zullen zien.
Misschien ben ik te snel geweest en moest de lijm nog wat langer drogen.
In afwachting van de lijm ga ik morgen met deze West End beginnen, eerst de kast en het glas en de wijzerplaat opknappen, en daarna misschien servicen, het is een heel klein uurwerkje dus ik weet niet of het verstandig is om weer met servicen te beginnen met een klein uurwerkje, maar we zullen zien.
Je zou ook nog imitatie bladgoud kunnen proberen.
Is dat wat makkelijker aan te brengen?
De West End is zover klaar, ik zou nu kunnen gaan servicen, toch neem ik eerst een wat groter uurwerk om te servicen.
Zo zag het er dus eerst uit. het glaasje zat vast gelijmd in de kast, de wijzerplaat lag er los in.
Ik heb de plaat behandeld, de kast over de polijstborstels en ultrasoon bad gegeven.
De wijzerplaat met dubbelzijdig plakkertje weer vastgezet, een ander glaasje wat ik nog had liggen, er zit een heel klein barstje in, maar valt niet direct op
Alles weer in elkaar gezet en nu ziet het er zo uit.
Heel mooi!
Dankjewel Derk.