Vragen over vintage horloges en zakhorloges

Heef gaaf en leerzaam om te zien allemaal.

1 like

Ik ben nog niet 100% tevreden, het komt aardig bij de kleur die er eerst opzat, maar de minutenwijzer is niet mooi, ik ga die weer opnieuw doen en misschien toch meer naar de kleur van de cijfers toe werken.
Wat er op zat was ook niet origineel volgens mij en erg wit, dus om dat nu na te streven is ook geen goed idee. Ik ga het maar weer opnieuw doen.
Nu ziet het er zo uit.

4 likes

Dunno… kan origineel zijn hoor.

Ik heb een nieuwe mix gemaakt, even kijken wat dit is, een beetje vintage poeder en een beetje koffie erbij,

Veel te wit.
Beter de kleur van de markers.
Beetje groen en een beetje bruin erin.

Ben het met je eens, te wit en past niet bij de kleur van de cijfers.

Ik blijf net zolang aan de gang tot ik tevreden ben.

deze een paar tinten donkerder

7 likes

Vraagje: waar heb jij je lume poeder gehaald ?

1 like

Er kwamen vijf poederdoosjes uit de jaren vijftig voorbij op Tradera, en ik kwam op het idee deze te kopen, misschien is het iets voor de lume op kleur te brengen, met in combinatie van koffiekorrel of zonder, ik hou van uitproberen en vandaar dat ik dacht kopen dat spul. Waar koop je nu poeder die vrouwen gebruiken uit de jaren vijftig, en zo zijn zelfs de poeders die ik gebruik vintage producten.

3 likes

Ik heb het weer opnieuw gelumed, deze keer heb ik er meer poeder bij gedaan om toch meer naar de kleur van de cijfers te komen.

Ik heb de lume mix niet donkerder gemaakt, maar meer kleur er in, even afwachten hoe het is na droging.

3 likes

En dit is het eindresultaat, morgen bij daglicht nog een foto;

7 likes

Volgende klusje, ik ga proberen de wijzers van deze Tosal te restaureren.

2 likes

oude lume verwijderen

Nu ga ik de wijzer schuren met 5 verschillende korrels.

2 likes

Gelumed

2 likes

6 likes

Dit zijn de volgende drie horloges waarbij lume zal worden aangebracht.

2 likes

Als ik klaar ben met de drie horloges lumen dan was ik van plan om de West End op te knappen en een service te geven.
Het glaasje zit met een spanningsring in de kast, nu heb ik een apparaat waarmee zulke glaasjes in de kast worden geperst, als ik zover ben zouden jullie mij dan a.u.b. willen uitleggen hoe dat precies werkt?
Ik ben zo bang dat het breekt. Dus als jullie mij kunnen vertellen hoe en wat dan kan ik het glas er nu met een gerust hart er uit halen en er op vertrouwen dat het er weer goed inkomt te zitten.

Dit is het gereedschap met veel adapters

2 likes

Glaasje moet altijd 0,1mm groter zijn dan de opening in de kast. Bij het inpersen zorgen dat het glas goed gecentreerd zit en vlak ligt op de kast. Dan zou hij er met de pers zo in moeten ploppen.

1 like

Bedankt Tim, ik heb het er uit gedrukt met de hand en moest veel druk zetten, nu blijkt dat er geen spanningsring in zit, maar als ik zover ben dat het glas er weer in kan maak ik de opstelling klaar leg de kast er in en maak wat foto’s en dan hoor ik van jullie of het goed ligt etc tec.