Vragen over vintage horloges en zakhorloges

Als het glas geen spanring heeft zal je het waarschijnlijk ook niet in kunnen persen.

1 like

Als het geen spanningsring heeft gebruik ik de Bergeon glaslifter, maar mij gaat om de positie en de adapters die ik moet gebruiken bij een kast waarbij een glas er in geperst moet worden.

Ik ben weer begonnen met lumen, even drie doen dan begin ik aan de West End horloge, maar eerst even de drie die ik gepland had staan voor de lume.

Ik begin met de Lisona

Voor ik de wijzers eraf haal maak ik een foto hoe het heeft gezeten.

Intussen liggen de wijzers te drogen

1 like

Hi allemaal! Een aantal vragen over een horloge wat ik heb geerfd van mijn opa.

Ik weet uberhaupt niet veel over horloges en ook google kan mij rondom Chronex en dit type niet veel verder helpen. Ik heb op dit forum 1 thread gevonden die wel wat meer informatie biedt, maar nog niet enorm veel. Het ligt al een aantal jaar in de kast zonder het te dragen, maar voordat ik daar verandering in breng, denk ik dat het wel een opknapbeurt kan gebruiken. Iemand een idee of dat zou helpen, hoeveel dat zou kosten en waar dat zou kunnen?

Kent iemand het merk uberhaupt?

Thanks alvast!

1 like

Ik zie dat ik geen jpg files kan toevoegen omdat ik de melding krijg “sorry, je kunt geen media items insluiten in een bericht”… iemand een idee wat ik zou kunnen doen om het plaatje toch zichtbaar te krijgen?

Graag wat foto’s alstublieft.

Je kunt wel jpg bestanden toevoegen, kijk even welke extensie je gebruikt, en is het jpeg of webp, dan open en saven in jpg extensie.

Je hebt nog geen Trustlevel 1 - dat krijg je normaal heel snel, paar dagen maximum. Tot je dat hebt kan je inderdaad geen foto’s toevoegen.

1 like

Thanks LVA en Macx! Ik wacht het nog even af dan :slight_smile:

Vertrouwen komt met de jaren​:joy:. Ik ben benieuwd wanneer ik mijn promotie maak zodat ik ook het binkie uit kan gaan hangen hier op het forum :sweat_smile:

4 likes

Nog 22 actieve dagen tot TL-2, wellicht. :sunglasses:

1 like

De eerste is klaar,

Lisona met nieuw lume

Bij daglicht

3 likes

Nu is Lip aan de beurt.

Spannend. Tijd voor een feestje als het zo ver is :grin:

Wijzers even over de leervijl, gereinigd in wasbenzine en afgespoeld met alcohol, en klaar voor de lume.

Als de lume is aangebracht even goed de onderkant bekijken en gelijk strijken zodat er geen bobbels aanwezig zijn.

Ik heb een al eerder klaargemaakte mix gebruikt, wat harder en thinner toegevoegd en goed mixen en even laten staan voor de luchtbelletjes.

En even laten drogen

3 likes

Morgen een paar foto’s bij daglicht, om 16.30 al te donker voor goede foto’s maken.

En nu ga ik aan de Lagona beginnen, ik denk dat ik een licht kleurige lume ga maken, bij blauw staat een lichte kleur beter dan een wat donkerder kleur denk ik. We zullen zien.

1 like

De wijzers waren verguld, de vergulde laag was versleten en heb ik verwijderd, in eerste instantie heb ik de wijzers gelumd met een lichte kleur lume, naderhand vind ik het niet mooi, en heb de lume weer verwijderd en ga eerst op de wijzers een laagje bladgoud aanbrengen en daarna opnieuw lume met een wat donkere kleur lume. Dit is de eerste keer dat ik werk met bladgoud, dus het mag mis gaan dan doen we het weer opnieuw net zolang tot het wel lukt.We zullen zien.

2 likes

Is nog niet gelukt, ik heb waarschijnlijk ook niet de juiste lijm.

1 like