De eerste behandeling heb ik gisteren uitgevoerd, de print bleef goed zitten, maar je weet nooit wanneer die los komt en daarom in twee stappen gedaan, en vandaag de 2e behandeling, iets anders dan de eerste keer, nu in een kom warm water van 60°C en dan onder de microscoop, het kwastje dat ik heb gebruikt is iets te groot, ik heb wat kleinere penseeltjes besteld. Ik ben ook zeer tevreden hoe het er nu uitziet, ik ga de lijntjes van de driehoekjes op 12,3,6,9 nog bijwerken en daarna lume aanbrengen. Dat zijn de volgende stappen, maar de plaat is heel goed opgeknapt en daar ben ik al erg blijj mee.
Dankjewel Roedolf
Bedankt voor de tip. Ik heb nog een Edox met wat krassen op het glas. Is een bijzonder en heel dik glaasje. Ik heb de spullen al in huis, dus het proberen waard.
veel succes!
Een vriend van mij heeft van zijn oud tante een hele batch (20 stuks) vintage zakhorloges geërfd. Voor hem geen emotionele waarde. Hij vroeg mij wat hij ermee kon doen of ik interesse had.
Ik heb er zelf weinig verstand van, heb hem gezegd dat ze vandaag de dag niet zoveel opbrengen en dat mochten er gouden bijzitten, de waarde vooral in de goud(smelt)prijs zal zitten.
Geen idee of dit wel echt klopt. Wat kan ik hem verder adviseren? Zijn er verder zaken waar hij op moet letten? Wellicht mensen die ze nog verzamelen, al dan niet tbv onderdelen?
Ik wil ze anders best wel voor hem hier in het blauw zetten of kan hij er beter elders mee heen? Weet iemand een goed adres?
Advies of tips worden gewaardeerd.
Wat staan die uurmarkeringen van de meest rechter grappig! Word er een beetje duizelig van
Dit kom je wel meer tegen hoor, ik vind het ook altijd leuk om te zien, ik zit nu na te denken over de kleuren die ik ga gebruiken, ik denk dat ik begin met de linkse, en de lume een lichte kleur geef zoals de cijfers hebben, dan de rechtse en dan de middelste, met de meest donkerste lume, we zullen zien.
Die rechter heeft ook aardig witte cijfers toch?
En neem je dan een groen of een blauw oplichtende lume?
Nee, geen moderne kleuren, ik mix de lume met vintage poeder en als het nog wat donkerder moet worden een klein korreltje koffie erdoor mixen.
Klopt, misschien dezelfde kleur als de linkse
Hallo, 20 zakhorloges, ik zou ze eerst oppoetsen dan de merken noteren, eventueel bouwjaar, en dan zou ik een lot maken van 2 of 3 zakhorloges en deze te koop aanbieden op Tradera, ben je dan tevreden met de opbrengst van het eerste lot, dan kun je een tweede lot aanbieden.
Dus een lot maken met twee of drie zakhorloges, en niet alle loten tegelijk aanbieden maar een paar weken ruimte ertussen laten. Zo zou ik het doen.
Maak een account en bied het daar aan.
Waarom zou je als Nederlander iets op Tradera aanbieden? Dat is een Zweedse marktplaats. Doe dan gewoon ebay, heb je een grotere markt
Omdat ik het zo zou doen, ik ken Tradera beter dan Ebay. Ebay of Tradera, je kunt ook beide doen, heb ik ook al gezien.
Ik denk dat je zakhorloges beter op ebay kunt aanbieden. Sowieso zijn zakhorloges niet zo gewild dus de prijzen laag, maar op Tradera zijn ze voor mijn gevoel wel heel laag
Handig als je ze kopen wilt natuurlijk, maar niet bij verkopen
Het was even uitzoeken hoe de stift weer op de juiste manier gemonteerd moest worden, maar het is gelukt, ik heb eerst de stift geheel uitgetrokken, en goed gekeken of alles in de juiste stand staat, dus wijzerplaat er weer even afgehaald en gekeken en dan wijzerplaat wijzers weer terug erop en dan eerst de setting lever vast draaien en controleren of het goed staat dan weer geheel uittrekken en die ander aandraaien.
Alles staat weer in elkaar, later ga ik de driehoekjes bijwerken en lume aanbrengen.
Ik ga verder met lumen en begin met deze
Gelijk even de wijzers over de leervijl
Ik vind het met Rodica niet zo handig en gebruik liever de standaard die normaal word gebruikt voor de balans.
Het lumen is klaar en hangt nu te drogen.
Elke wijzer in twee strijks vol met lume, het is erg belangrijk dat je de juiste verdunning hebt, als je wat te veel thinner hebt gebruikt is er niks aan de hand, gewoon even laten staan en dan na een paar minuten zie je wel of het de juiste verdunning heeft en breng je de lume aan. De wijzers op z’n kop op de strandaart zetten en dan strijken.