Vragen over vintage horloges en zakhorloges

En of. Ik zou niet eens een relume vermoeden, de eerste (en zelfs tweede) oogopslag. Knap!

Bij de derde blik zou ik denken “hmm, da’s iets grijzer en minder bruin dan ik zou verwachten” :smile: en dan nog twijfelen.

1 like

Onderkant moet goed hechting hebben, dus zorg dat er voldoende liume over de oppervlakte aanwezig is.

Bovenkant netjes afwerken met een pincet zodat het zo scherp is als kan.

1 like

En als het allemaal klaar is, dan kun je genieten van de verlichting

4 likes

Dankjewel LVA

De volgende is deze, ik weet nog niet wat ik met de kleur doe, misschien zelfde kleur als de wijzers, of totaal iets anders, we zullen zien.

1 like

Ik denk dat ik er een korrelje koffie doorheen mix, anders is het te wit denk ik.
De vintage poeders kan ik nu niet gebruiken, of misschien wel, maar dan ietsipietsie, we zullen zien wat het wordt.

1 like

Deze kleur is het geworden, het is nog afwachten hoe het er uit komt te zien, de cijfers op de plaat zijn nog zo helder en van lichte kleur dus daar pas ik de wijzers op aan, dat probeer ik althans.
Ik heb ietsi koffie genomen en ietsi vintage poeder de lichtse kleur die ik heb en alles goed mixen en kijken wat het wordt, we zullen zien.
Die spuit die je daar ziet liggen, die lag nog in de huiskamer, die had het ambulancepersoneel gebruikt en achter gelaten, nu kan ik deze heel goed gebruiken om de thinner goed te doseren, als je probeert zo direct er iets in te laten lopen gaat dat bijna niet, of veel te veel of niets, nu met de spuit gaat het een stuk beter.

De wijzers hangen alweer te drogen, ik ga ze zometeen even bijwerken en het overtollige lume verwijderen zodat we scherpe lijnen krijgen.

1 like

Dit is het geworden, redelijk tevreden.

8 likes

Deze gaat morgen nieuwe lume krijgen, voor nu stop ik ermee, het advies is dat ik rustig aan moet doen, dus ik ga een hapje eten en relaxen en nadenken over de kleur.

1 like

Zojuist wat spulletjes gearriveerd die ik misschien wel eens goed kan gebruiken, we zullen zien.

2 likes

Ik heb een vraag over hoe nu verder met dit uurwerk?
Zoals je ziet, is het schroefje dat de setting lever vast zet afgebroken en kan nu niet de stift verwijderen en het uurwerk uit de kast halen.
Wat is jouw advies?

1 like

Proberen of je de tonkloof kunt verwijderen met het uurwerk in de kast. Dan kun je met een beetje geluk de afgebroken schroef met een tangetje beetpakken en losdraaien.

4 likes

Goed idee, ga ik proberen te doen, hartelijk dank voor het advies.

1 like

Succes :+1:

1 like

Op dit moment ben ik met de Suverain bezig, eerst de secondewijzer restaureren, richten en oude verf verwijderen en opnieuw aanbrengen, daarna de wijzers lumen.

Tweede laag kan aangebracht worden

Intussen ga ik de wijzers lumen, ik ben nog niet zeker van de kleur die ik wil gaan maken, ik denk met een lichte zweem van bruin er in, we zullen zien.

Weet je zeker dat die secondewijzer origineel rood was? 9 van de 10 keer is dat een hobbybob toevoeging :wink:

1 like

Origineel rood, wat er onder zit is metaal, wat had jij gedacht?

De wijzers hangen te drogen, dat korreltje die grote heb ik er doorheen gemixt, ik heb de secondewijzer even opnieuw gedaan. Het staartje nog iets gericht. Het metaal geschuurd mt 800 en flink schudden en weer rood aangebracht. Ik ga ervan uit dat rood de originele kleur is, mij maakt het verder niet uit, ik ga eens kijken of ik een tweede Suverean kan vinden.

1 like

Wit wellicht? Zijn de andere wijzers niet ook wit geweest? :thinking:
Kan uiteraard ook origineel zijn, secondewijzers waren in die tijd ook wel eens rood.

Ik heb op ebay gezocht naar een Suverean, ik krijg alleen Omega Suverean te zien, ik heb even een foto gepakt, het is een Omega Suverean, met eenzelfde secondewijzer, ook met zo’n soort staartje en is ook rood.
s-l400