Waar hebben we het over, “een steentje” bedoel je daarmee de deksteen of het lager, ik ga er vanuit dat je de deksteen bedoeld.
Welnu, als je de diameter van die deksteen opmeet, dan heb ik er nog wel een in die maat liggen in mijn stenen laatje. Die krijg je dan van mij. Goed leermoment.
Als je serieus bezig bent met sleutelen, zo te zien wat ik lees op het forum ben je heel goed bezig, is het aan te raden om bepaalde onderdelen in voorraad te hebben, lagerstenen en dekstenen zijn dan zeker onmisbaar.
Dus haal die deksteen uit de kloof en meet het op. De ervaring leert dat je dit soort handelingen beter kan doen door de deksteen met een tot puntje gedraaid stukje rodico kan doen.
Het wegraken van een dekstentje wordt dan tot het minimum beperkt.
dixi
Het hoort erbij Wolter! Maar wees gerust: je krijgt steeds meer gevoel in je vingers, waardoor je steeds minder hard knijpt in het pincet. Bijna altijd schiet er iets uit de pincet vanwege te hard knijpen. Voor de (dek) steentjes: op tip van Tim werk ik ook met een puntig gemaakt stukje risico op een stokje. Werkt fijn!
Ik zou vandaag Helma demonteren, maar omdat ik pas om 14.00 wakker werd, heb ik in plaats daarvan een Tissot die ik deze week in ontvangst heb genomen onderhanden genomen.
Het is een echt radiumbronnetje en de straling komt voor 90% van de wijzers, omdat er toch al lume uit de minutenwijzer brokkelt heb ik de radium lume uit de wijzers verwijderd en de wijzers voorzien van lume die ik een beetje op kleur heb gebracht.
Ook het glaasje vervangen en de kast even over de polijstborstels gehaald.
Dank je, ik heb deze keer geprobeerd de oude kleur te benaderen, ik kon maar 1 mix maken omdat ik geen thinner meer heb, is onderweg vanuit China. Morgen maak ik een foto met bandje en bij daglicht, dan kunnen we het beter beoordelen. Aan de plaat doe ik niets en laat het zoals het nu is.
Dit horloge een Nidor heb ik ooit eens gekocht op Tradera voor 15 euro, het uurwerk vind ik prachtig, als het tikt zie je de pallet fork en het escapewiel zo mooi bewegen, ik zou hier wel een venster in willen maken, zodat je er in kunt kijken.
In plaats de Helma ga ik morgen deze Nidor een servicebeurt geven, nu tikt het langzaam in een bepaalde positie.
Vandaag een vulring gemaakt van plastic. De originele WD-5 batterij in niet meer te koop voor de Wittnauer Electric dus zag ik al 3D geprinte spacers op het web. Aangezien ik alleen een 2D printer bezit en geen 3D printer ben ik gaan zoeken naar iets wat zou kunnen passen in de achterdeksel van de Wittnauer. Valt mijn oog op een bevestigingsring uit een kentekenplaathouder die de goede buitenmaat heeft, alleen even een gaatje in boren waar de 390 batterij in past en klaar. Past perfect ipv de originele batterij. Nu nog op zoek naar passende wijzers.
En vooral niet de dunste spiraaltang pakken (nummer 5 bijv.) voor dit klusje . Ik pak altijd een iets dikkere en eigenlijk moet je knijpen dusdanig dat de steen er net niet meer uitvalt, ofwel met zo min mogelijk kracht. Uiteindelijk durf je die steen mee te nemen naar een toilet bezoek
Er gebeuren vandaag de dag heel veel dingen waarbij ik die vraag stel
Maar inderdaad, meer om te benadrukken dat er betere tijden komen voor @Macx zodra dat gevoel een beetje begint te komen met hoe hard je moet knijpen. Al vind ik knijpen niet echt het juiste woord