Is er naar aanleiding van deze foto iets te zeggen over de ballansstaf?
Ja wel iets, die tap hier beneden hoort recht te zijn, en niet de vorm van een haakje te hebben
Theoretisch zou het kunnen dat de tap niet afgebroken maar alleen verbogen is. Maar of je dat terug gebogen krijgt zonder dat hij afbreekt?
Gelukkig, dan is er een kleine kans dat ik het voorzichtig terug kan buigen, ik ben zeer benieuwd of dat gaat lukken.
Succes
Interessant! leuke informatie.
Dankje Wilco, ik ga straks even kijken of het lukt
Sterkte daarmee!
Zet hem op he
Het is niet afgebroken en volgens mij wel recht geworden, waar ik nu mee zit is dat de veer uitgelijnd moet worden, ik was er wel klaar mee nadat ik zag dat dat drukknopje om de wijzers te verzetten eruit is gevallen en ergens ligt waar het wacht om opgeraapt te worden, ik heb al gezocht, maar niet gevonden, misschien kom ik het nog wel tegen. Het glas bleek van plexiglas te zijn dus de krassen er wel uitgekregen, maar ook dat er een barste in zat langs de zijkant, daar is nu een stukje uit gevallen, dus eigenlijk moet ik er nog een keer naar kijken en misschien is de veer wel uit te lijnen, maar daar heb ik op dit moment nog niet de kennis voor. Ik heb de onderdelen plus het bandje goed gereinigd en over de polijstborstels gehaald en alles weer in elkaar gezet.
Dit is een leuk bandje, maar niet makkelijk om om te doen, je zou met twee man moeten zijn, eentje gesp vasthouden en ik kan dan strak trekken, maar na een tijdje is het toch gelukt.
Hier is ie weer
Volgende patiënt
Zakhorloge nr.3 afkomstig uit een lot van 12 ouwe klokjes waaronder enkele zakhorloges.
Deze keer ziet het er gunstiger uit, de balans is in orde maar het loopt niet, ik ga kijken of ik het weer aan de gang krijg en ga de behuizing alvast onderhanden nemen.
Leeftijd van dit horloge: onbekend
Merk: onbekend
Ik had via EBay een 3 stuks Diamand pasta gekocht, misschien dat dat wat voor is om de krassen er uit te krijgen. Als je wilt kan ik ze naar je opsturen om te proberen.
Ik heb even jullie advies nodig en benieuwd naar jullie mening over de radium op de cijfers.
Ik ben nu bezig met deze Recta, een leuk horloge met een goed uurwerk, misschien herkent iemand dit uurwerk dan ook graag je mening over dit kaliber.
Maar ik heb de cijfers eens goed bekeken, ik denk dat het mooier is om de radiumverf van de cijfers te halen, wat denken jullie hiervan? De lume in de wijzers was al een keer vernieuwd maar een verkeerde kleur, de wijzers zijn zeer kwetsbaar en bij het verwijderen van de lume is de urenwijzer al aan 1 kant gebroken, dus ik denk dat ik de wijzers open laat, maar dat weet ik nog niet zeker.
Authenticiteit wordt in de vintage wereld gewaardeerd. In het algemeen zorgt het verwijderen voor een waardevermindering. Nou zal het voor deze weinig uitmaken. Dus tja, ga voor wat je zelf leuk vindt.
En dezelfde vraag in 3 topics?
Ik denk het wel. Het klopt wel dat
Maar de cijfers zien er nogal verbrokkeld uit en de wijzers waren al niet meer authentiek, dus dan zou ik ook eerder opteren van alles netjes weg te halen. Dan zit het allemaal op een gelijk niveau, zeg maar, en ook veiliger want die cijfers brokkelen alleen maar verder af. Eventueel alles samen relumen dan (met een goeie kleur) maar moet niet echt. Succes!
Recta maakte zelf uurwerkjes. Dit is een type C: (8.75") of CA: (9.75"); welke van de twee kan ik niet zien, maar jij natuurlijk wel.
Uit 1 topic heb ik het verwijderd, het viel me gisterenavond op nadat ik deze vraag had gesteld dat dit topic niet zichtbaar was in de index. En toen in mijn eigen topic, ‘alles op een rijtje’ geplaatst, ik wilde snel een reactie vandaar, maar ik zal het niet meer doen en me beperken tot dit topic, want blijkbaar hebben jullie het toch gezien.
Ik heb vandaag aan de Recta geprutst en de cijfers radium vrij gemaakt, het ziet er een stuk beter uit, ik had tegen de schemer aan al wat foto’s gemaakt, ik vond de lume te donker en heb de foto’s daarom niet geplaatst, ik heb de lume verwijderd en opnieuw lume aangebracht, nu ziet het er een stuk beter uit, maar het is al vroeg donker dus de foto’s komen morgen.
Ik denk dat @chi_kwadraat bedoeld dat de uurwerken identiek zijn, behalve de maat. 8,75 en 9,75 zal vast swiss ligne zijn. Dus een kwestie van de doorsnede van het uurwerk meten.