Ranfft stelt een Mido 813F uit 1950 voor:
Ik zie wel gelijkenissen maar echt helemaal kloppen doet het niet. Die extra golvende brug met schroeven aan de twee uiteinden is wel apart.
Ranfft stelt een Mido 813F uit 1950 voor:
Ik zie wel gelijkenissen maar echt helemaal kloppen doet het niet. Die extra golvende brug met schroeven aan de twee uiteinden is wel apart.
Is er iemand die me wat meer informatie kan geven over dit horloge?
Omdat het van mijn opa is geweest,heeft het voor mij heel veel waarde en draag ik hem zo nu en dan.
Ben niet echt van de vintage,maar deze moet af en toe.Merk geen idee,uurwerk geen idee.t enige wat ik weet,is dat mn opa er op stond dat hij naar mij ging als hij er vandoor zou gaan. Hoor graag van jullie.
Staat in het horloge merkenregister:
Af en toe dragen, kijk uit, de naald staat al te ver:
Het caliber is een FHF-76 opwindmechanisme, weet dit niet zeker ivm 15 jewels (zou 17 jewels moeten zijn?).
Mooi horloge trouwens
Dank je wel voor je antwoord.
Eigenlijk ben ik door dit horloge aan het virus geraakt.Ben nog niet zo thuis in de uurwerken.Maar ga nu zeker opzoeken wat je bedoeld met dat de naald al te ver staat(al kan ik me daar wel bij voorstellen)Nu ik dit weet, gaat ik op zoek naar iemand voor een onderhoudsbeurt.dat is het voor mij zeker waard.
Is er iemand die iets weet over Brevet?
Ik heb een tijd terug een Ceuva horloge gekocht en het zou een Spillman kast hebben, normaal gesproken zou er dan SP in de binnenkant van de klep zijn gegraveerd, dus ik kijk maar zie geen SP, wel BREVET met een kruisje, nu zou ik graag willen weten wat dat betekent en dat het dus geen Spillman kast is, of kan het toch een Spillman kast zijn, maar wat betekent dan Brevet in de klep?
Zwitsers patent
Ik heb het al gelezen, het is een octrooi en heeft verder niets met Spillman te maken, dus het zou toch een Spillman kast kunnen zijn.
Ik heb wat onderzoek gedaan en op omegaforums heb ik een foto gezien van de achterkant en dat ziet er bijna hetzelfde uit, dus ik denk wel dat het een Spillman kast is.
omegaforums
Ik heb weer een vraagje, ik wilde deze Revue uit elkaar halen om te servicen, nu zie ik dat de kop van de as van de setting lever is afgebroken. Dus kan ik de stem er niet op een normale manier uit krijgen.
Wat zal ik doen?, gewoon helemaal leeg schroeven en kijken hoever ik kom, misschien kan ik met een spits tangetje de stem vastpakken en het kroontje eraf schroeven, heeft een van jullie dit weleens eerder meegemaakt?
Verder is het een mooie Revue
Nu ik er zo es naar kijk denk ik dat het geen probleem is als ik de brug over de as kan halen, dan krijg ik het er met een tang wel uit, maar zal dat gaan? We zullen zien, hebben jullie nog een idee?
Of zoals je zegt, brug eraf en tangetje erop
Gisteren heb ik dit horloge een service gegeven.
Volgens de data op de timegrapher loopt het in alle drie de posities veel te snel, de regelaar staat geheel naar - rechts, maar ik krijg het niet langzamer.
Nu mijn vraag, wat kan er aan de hand zijn?
Alvast hartelijk dank voor de hulp.
Windingen van de spiraalveer die ergens tegenaan lopen ? Tegen elkaar bijvoorbeeld.
Of is de regulator pin verbogen? Ik zie de rand van het compas vreemd omhoog gekruld?
Wat @basvg aangeeft. Het hoort niet zo te zitten.
Kijk heeeeeel kritisch naar de balans. Is deze mooi vlak, zijn alle windingen netjes en op gelijke afstand van elkaar. Iedere onregelmatigheid heeft een (negatieve) invloed op het resultaat.
De beat error is iets te hoog. Daarmee zal je het voorlopen niet helemaal wegkrijgen, maar voor het mooie mag het minder. Dat kan je in dit geval alleen aanpassen, door de balansspiraal te verdraaien op de balans. (Balans losmaken, spiraal er vanaf, uitmeten en opnieuw plaatsen). Dat is een lastige en secuur klusje, wat je niet zomaar doet zonder oefening.
Ik zie nu dat de op 1 na buitenste spiraalveer tegen de uitgaande spiraalveer aankomt, ik heb een video-opname gemaakt en ik hoop dat je het daar op kunt zien. Het duurt eventjes, ik moet het even uploaden naar youtube.
Ik zie nu ook dat de regulator pin niet helemaal vlak is en naar boven toe loopt.
Ik heb een paar foto’s gemaakt, die komen er aan.
Dit is de duidelijkste foto
Ik zal eerst even de gegevens die ik heb gemaakt even uploaden, dan kunnen jullie wat meer zien.
Er zijn twee dingen aan de hand, de regulator pin loopt naar boven toe, en in het begin van de spiraalveer loopt de tweede tegen de eerste aan.
Ik ben toevallig net bezig met een uurwerk, ook een AS 1188 en zie duidelijk verschil.