Ik vroeg me af wie de eerste zou zijn met deze opmerking dacht zelf ook gelijk aan
Ja dat kun je verwachten. Zo heb ik geen Bora maar een Mora horloge.
En ja…je kunt al raden wat dat voor “grappen” oplevert.
Mmmm
Mooi horloge van een interessant merk. Ik ken het verder ook niet.
Naar mijn zeer bescheiden mening een FEF (Fleurier). Type ? Dat is wat lastiger. Als de diameter bekend is wordt opzoeken wellicht wat simpeler.
The watch is 48mm according the seller
Zeer waarschijnlijk dus een19‴ lépine uurwerk.
Dan zou het uit de FEF 40-serie moeten zijn, even getallen (de oneven getallen zijn savonettes).
Er zijn vele kleine variaties in de brugvormen; ik gok op type 44 of 46.
(afbeelding van Uhrforum.de)
Verkeerde taal…sorry
Mooi strak uurwerk.
Ik heb er weer 1 uitgepakt en ditmaal een Frans merk, ik kan niet goed thuisbrengen wat er staat, welk merk is dit, en weet een van jullie er iets over te vertellen?.
Een mooie kast van rvs denk ik en een blokje met een goede balans, dus ik ga kijken of ik hier nog iets van kan maken.
Etanche staat er
En ik denk een HP87 erin.
Étanche wil zeggen: waterdicht!
En ik denk alleen een rvs achterdeksel, de rest zal verchroomd zijn.
Dat is dus een Parrenin…(Hypolite Parrenin)
De kast is niet van RVS, maar lijkt gegoten van zamac en daarna verchroomd. Het chroom is grotendeels verdwenen in al die jaren.
En pas op! Deze is vast volgepropt met Radium!
Dankjewel heren, voor alle informatie. Wat late reactie, maar ik was druk doende met de schutting van mijn leuke buurvrouw, nu aan de andere kant, schuurwerk eerst en volgende week afschilderen.
Ik had het klokje al gecontroleerd op straling, maar nu nog een keer en het heeft bijna geen straling, ik stond er ook van te kijken.
En ik dacht al dat het geen rvs was, ik ga het over de polijstborstels halen en kijken wat er tevoorschijn komt.
Uit welk jaar zou het zijn? Ik ga nog wel een foto posten van het uurwerk, daar kunnen we dan wel van afleiden uit welk jaar het afkomstig is.