Dank je, daar heb ik het gelezen dacht ik.
opgepast de 833 is 1,5mm hoger dan de 834, kan zijn dat het niet past owv de hoogte. Ik zie net in de ronda boek en op ranfft dat ze beiden balansas 1697 hebben, dus zou kunnen dat je ze kan overzetten. euhm die witte die zou je nu toch niet opofferen voor de zwarte, joh als je die witte koopt, zet die dan in orde en zoek even verder voor je zwarte, zo een plaatje als die witte ga je toch niet als donor gebruiken, zie hoe mooi die er nog uit ziet, juist het wp voetje tussen 4 en 5 heeft iemand een opsodemieter gegeven, dus bij nader inzien en mijn wens voor puntgave platen zou ie hier idd wss ook opgeofferd worden als er niets anders van wisselstukken voorhanden was
Voor deze a-techneut: komt dat doordat de ene met centrale, en de andere met kleine secondewijzer is, en voor de centrale secondewijzer een extra opbouw nodig is ?
En dan nog iets: van zowel de 833 als de 834 vind je afbeeldingen mét en zonder centrale wijzer, en mét en zonder kleine secondewijzer.
Misschien dat het erg lastig is om de verschillen zo te zien, waarbij het waarschijnlijk ook niet helpt dat het veelgeraadpleegde Ranfft voor beide versies hetzelfde plaatje toont…
Hartelijk dank voor de raadgeving, over dat voetje dat zie ik nu ook, dat is jammer man, ik was eigenlijk van plan om de 834 helemaal in orde te maken en dan later verder gaan zoeken voor de onderdelen voor de 833. misschien is die wp nog iets te verbeteren, zodat het niet al te veel opvalt, en misschien is het in het echt een stuk minder zichtbaar, op foto’s zie je zoveel meer dan in het echt.
Ja idd, vraagt een extra wiel + brug als ik het me goed herinner, is lang geleden dat ik nog aan eterna bumpers sleutelde.
Ben geen eterna expert, maar ik dacht dat de 834 met kleine seconde was en de 833 met centrale seconde. Maar kan zijn dat ze beide calibers in de 2 uitvoeringen qua secondenwijzer gemaakt hebben
Kan goed, toen ik deze ebel kocht, ook op de rommelmarkt, heb ik nog lang getwijfeld owv het wp voetje bij de 4. Heb hem toch gekocht en nu heel blij mee, ondanks het vlekje.
Ik krijg net bericht dat de balansen met elkaar uitwisselbaar zijn.
Yes sir, the Eterna 833 and 834’s balance assembly should be compatible with each other. Let me ask the sales manager concerning the price.
Ik heb zojuist bericht gekregen dat over de prijs niet is te onderhandelen, nu de vraag, wat zal ik doen?
kopen voor 126 € komt nog 17 € bij en misschien nog invoerrechten, maar dat is niet zeker. Dus komt het op 141 €, volgens de beschrijving is de balans goed, maar loopt het niet.
Product Condition
Fair, overall condition for its age. Not running, the balance complete is good though. There are scratches on the case. There are scratches on the crystal. There is discoloration on the dial.
Volmondig: NEE. Dat is echt niet meer te redden
Ik heb dus een complete balans nodig, de regulator ligt er ook af en ik zie ook geen steentjes, dus ik denk er toch over na om dan die 833 te kopen, wat denk jij ervan? Ik kan ook nog rustig blijven zoeken, maar de vraagprijs is niet zo hoog en die plaat kan ik wel iets bijwerken denk ik, en misschien is het ook wel te repareren en heeft het alleen een service nodig, als het dan weer loopt, heb ik er wel weer een leuke Eterna bij, en krijg ik het niet aan het lopen kan ik de complete balans overzetten, en er is ook een veer van het bumpersysteem af, die zal ook wel de schade hebben aangebracht aan de veer, die zou ik dan ook kunnen gebruiken. We zullen wel zien.
Zo ziet die er uit zonder vlek
kopen dat ding, ik had allang op de kopen knop gedrukt als ik een balans nodig had gehad en ik zou het dan wel bekeken hebben als t ie er was welke ik eerst zou redden. Je weet niet wat er binnenin kapot is bij de witte dat ie niet loopt, miss is het enkel olie geven en dan heb je toch die witte in orde, zitten er grotere brokken in dan kan je de zwarte fiksen.
De prijs is meer dan schappelijk zelfs inclusief belastingen en eventuele invoer die je nog moet betalen.
Maar schiet me nu niet af als t er echt grellige brokken in zitten he Ik zou hem sowieso kopen en t risico nemen, vooral gezien de prijs.
Op jouw foto zit die erop. Wat is daar mee gebeurd dan? Anders zou je met enkel een nieuwe balansveer klaar zijn.
Bedankt, dan ga ik hem nu binnenhalen.
Die regulator lag los in de kast en geen steentjes dus het is niet alleen een veer, maar nog meer problemen zoals de veer aan het bumpersysteem die ook los in de kast lag, die waarschijnlijk de schade heeft veroorzaakt. Die rechtse op de foto ga ik nu kopen en kijken of ik daar iets mee kan doen.
Ik zie nu dat de verkoper de prijs heeft verhoogd naar 151 € en ook de verzendkosten naar 20 € en hij heeft invoerrechten geschat op 9 €, is dat dan hoe je zaken doet op Ebay? zomaar de prijs verhogen, ik heb een bericht gestuurd dat ik het voor de prijs van gisteren wil kopen, kijken hoe het afloopt.
Macx, ik bedoel dit niet verkeerd he: ik heb het je het al eens gezegd, als een prijs heel ok is, ga dan niet vragen of er nog onderhandeld kan worden, dat irriteert mensen, vooral als de prijs al meer dan ok was. Ik doe dat bij momenten ook, als ik al eens iets aanbied aan heel ok prijs en ik krijg vragen over wat kan er nog af, dan doe ik er bij momenten gewoon ook een klets bij ipv af of ik blokkeer de how-low-can-i-go-bieder
Alles werkt langs 2 kanten, overal het onderste uit de kan willen, lokt vaak prijsstijgingen of erger nog blokkeringen op. Als er mogelijkheid tot onderhandelen is dan staat er bij een ebay aanbieding een “beste bod” knop, als die make an offer knop er niet is, ga er dan gewoon vanuit dat er geen marge tot onderhandelen is en bij deze eterna voor 121 euro, met alle respect dat was gewoon een knalprijs in de positieve zin.
20 euro verzendkost vanuit de USA naar hier is normaal, stuur maar eens iets van hier naar daar, lukt niet voor 20 euro
Huh, ik zit toevallig op Ebay.com en zie geen verandering in de advertentie. Dat kan je gewoon zien op Ebay. De dollar/euro koers die kan wel veranderd zijn als je op ebay.nl zit dat is een bekend iets evenals de functionaliteit.
Verder klopt in het algemeen wel wat @vintagewatchstuff zegt, op ebay is die optie duidelijk vwb onderhandeling.
Ik heb de verkoper een bericht gestuurd en gevraagd of ik het kan kopen voor de prijs die gisteren was, dus ik zie nu ook dat het weer op 126 € staat, dus zou het nu kunnen kopen, wel nog 36 € vat komt er bij.
Ik heb het gekocht, verzendkosten die vallen wel mee, de vat is wel jammer dat er dat nog bijkomt.
Eterna