Vragen over vintage horloges en zakhorloges

5 likes

Ik zou wel even kijken wat er nog meer is, die tanden strip je er niet zomaar af…
Oh zie dat deze al 3 maanden oud is, zal ondertussen wel alweer om de pols zitten :face_with_peeking_eye:

2 likes

Van november, en vandaag ben jij de eerste die reageert. Dat wil wel iets zeggen, denk ik, maar dat wist ik al.

2 likes

Ik heb de laatste tijd wel vaker van die “necro” reacties :see_no_evil:

Maar is het goedgekomen met dit horloge?

1 like

Nee, ik kan het niet gevonden krijgen.

1 like

Welk kaliber is dit? De wijzerplaat zegt FHF 175. Maar ik vind het meer lijken op een FHF 150.

De FHF 150:

Gemarkeerd door de fabrikant als FHF 175… dan zou ik daar vanuit gaan.

Brugvormen zeggen niks want er werden varianten verkocht. Plek van de gaten zijn relevant en vorm van setting mechanisme. Die lijken bij beide vergelijkbaar.

3 likes

Hoe is het met deze afgelopen? Gave tank!

1 like

Dankjewel, Dennis. Deze heeft een goede service gehad van een gewaardeerd HF lid. Loop weer als een zonnetje. Ik heb het glaasje opgepoetst en er een passend perlon bandje op geslingerd. Ik draag het af en toe en met plezier. Weer even voor de foto omgedaan nu :sunglasses: :sunny:

8 likes

Super! Mooie maat ook. :ok_hand:t3:

1 like

Wat is de afmeting van dit horloge? Lijkt aardig groot.

Dat is 24x42. Ik heb een brede pols, maar kan 'm hebben.

Dat is best een redelijke maat. Ik zou ook wel eens zoiets willen, maar het meeste is allemaal klein. Ik heb zelf ook grote polsen :see_no_evil:

1 like

Inderdaad het wisselrad.
Maar het is wat @TKH zegt, die schade is niet zomaar.
Als ik de eerste foto bekijk, dan lijkt het asgat wat vreemd te zijn. Maar slecht te zien van een foto.

afbeelding

Heb je al een berichtje gedaan aan Peter vd Kraats ? Die heeft me wel vaker uit de brand geholpen.

Check zijn website:

Als je op de website zoekt op “1802”, dan krijg je al zat onderdelen te zien. Maar Peter kan je zelf wel aangeven of hij dit onderdeel op voorraad heeft.
Succes

2 likes

Het horloge heb ik weggelegd, komt voorlopig nog niet aan de beurt.
Bedankt voor de inlichtingen, ik heb al vaker daar onderdelen gekocht.

Beste allemaal
Wij hebben een zakhorloge geërfd en willen wat meer info.
Heeft deze waarde?

Hoe kan ik hier foto’s uploaden, sorry ik ben helemaal nieuw hier

Dat kan je voorlopig nog niet - je moet een paar dagen actief lid zijn alvorens die functie toegekend wordt.

We doen niet aan taxeren hier (zie de regels). Voor dat soort info kijk je best gewoon op internet rond.

1 like

Dankjewel voor de info

Hallo allemaal ik heb dit zakhorloge gekocht omdat ik het best uniek vind maar ik ben een beetje gaan zoeken en ik kan er niks over vinden kunnen jullie mij helpen wat het is?

2 likes