Prospex ‘Alpinist’ 1959 Re-Interpretation
Dus wat knipoog naar vintage is klopt wel ![]()
Prospex ‘Alpinist’ 1959 Re-Interpretation
Dus wat knipoog naar vintage is klopt wel ![]()
Dat is 'm ouwe reus! Dank voor je hulp! Ik zou hem dan ook op leer met zwarte plaat nemen, net zoals die van horlogevriend @Jupiter
![]()
Ik ben eigenlijk horloges aan het verkopen om de collectie te verkleinen, maar de ouderwetse horloge virus kriebel voel ik weer opkomen… Dan weet ik nu al weer hoe het af gaat lopen!
![]()
Haha ja wij verslaafden hebben het maar moeilijk Henri.
Ik weet nog dat deze Seiko uitkwam en ik m ook heel tof vond als die zonder datum was geweest had ik m destijds gelijk gekocht. Heb deze zelfs nog gepast bij de plaatselijke juwelier.
Ook de stalen banden van Seiko zijn nooit zo goed, maar zo op leer natuurlijk super.
Fijn weekend Henri, was net ff wakker maar even wat gegeten en nu weer naar bed ![]()
Welterusten en ook jij een fijn weekend gewenst! ![]()
Hey horlogevriend ![]()
Zwart wit foto van ![]()
@pasd heeft het al gevonden.
Bandje van @Ko-Banden erop ![]()
Draagt superfijn! En de zwarte uitvoering is ook erg mooi!
Ben benieuwd naar je nieuwe aankoop @BaytLif en je weet…
Mocht die ene, witte, eruitgaan. Denk aan mij ![]()
Alle goeds!!
Ik denk dat onderstaand echt iets voor je is,
Topic van @Fate_Amenable_To_Change .
Bijzonder leuk om te lezen en ohwww wat een beauty dit horloge.
Hey kerel!
Dankjewel, ik ga er induiken!
![]()
Dat zal ik zeker doen! Mocht het aan de orde komen, dan ben je absoluut de eerste die het weet!
![]()
Dankje en voor jou hetzelfde en een fijn weekend nog! ![]()
Deze limited met 6L uurwerk heeft een 36mm kast met bol glas en een dikte van 11mm.
Hij is dus veel kleiner dan de reguliere 1959 Alpinisten met 6R uurwerk. Die zijn 39x13mm, en dat is een totaal andere draagbeleving. De OG Alpinist met kompasbezel is dan naar mijn smaak fijner dan de grote 1959 Alpinisten. Ze zijn mooi, maar dragen erg groot.
Er is net een nieuwe serie uit gekomen van de kompasbezel versies, die zijn nipt kleiner en platter geworden, dus ik loer daar ook een beetje naar.
Enfin. Plaatje bij het praatje:

Daar zijn we weer met een nieuwe plaatjesdag.
Vandaag een kringloopvondst van gisterenĺ.
Toch weer bijna 70 ct op stukgeslage
Fijne plaatjesdag gewenst muziekvrienden.
Soms is een cover beter dan het origineel, en dat gaat naar mijn mening op voor dit nummer. Het origineel is van de Four Seasons uit 1967 maar die vind ik in vergelijking met deze cover van Timebox van een jaar later heel iel en blikkerig klinken. Deze van Timebox klinkt veel voller en swingt meer en heeft meer soul.
In 2007 heeft het Noorse Madcon op zijn beurt weer de versie van Timebox gecoverd, en die is ook best wel goed.
Ik weet niet wat deze single van Timebox zo waardevol maakt, maar op Discogs en Ebay wordt er 30 tot 90 euro voor gevraagd, zelfs zonder fotohoes.
De Detroit-grit van Bob Seger en de Silver Bullet Band. Stranger in Town is een klassieker; pure
rauwe energie. Van “Hollywood Nights” tot “We’ve Got Tonite” – elke track is goud. Geniet van het weekend.