Vrijdag Plaatjesdag 2025

Goedemorgen,

Jess & James waren twee Portugese broers die in België opgroeiden en daar eind 60er jaren korte tijd muzikaal succesvol waren. Hun muziek kan omschreven worden als Blue-eyed-soul en eigenlijk haden ze als duo maar één grote hit (en dan alleen nog in België, in Nederland kwamen ze niet verder dan de tipparade), nl. “Move”. Ze leunden zwaar op hun begeleidingsband, de J.J. Band, die bv ook de muziek verzorgde voor het oorspronkelijk “Rozen voor Sandra” van Jimmy Frey (de versie van Ronnie Tober is hier weer een - aangepaste - cover van) en toen die J.J. Band haar eigen weg ging, was het succes voor Jess & James zo goed als voorbij.
Maar “Move” blijft een heerlijke sixties soul klassieker, en de b-kant (die eigenlijk de a-kant is), “What was I born for”, mag er trouwens ook wezen.

Fijne dag.

16 likes

En ik vond onlangs ook nog de Spaanse versie:

17 likes

“Red” van King Crimson is ook een aanrader!

2 likes

17 likes

Heerlijk na de nachtdienst nog ff Cale luisteren

17 likes

Pensionadas die ná hun pensioen nog furore maakten.

16 likes

Goedemorgen platisten. Fijne dag vandaag

15 likes

Buiten is het wit :snowflake:, binnen is het lente! :butterfly:

18 likes

Coldplay live.

Alvast een briljant weekend.

15 likes

Daar heb ik eenzwak voor.

1 like

Ik ben een groot liefhebber van de muziek van Jerry Garcia - en vooral van zijn merendeels acoustische werk buiten the Grateful Death. Fijne dag!

13 likes

Vandaag English Teacher, fijne plaat!!
Prettig weekend!

12 likes

15 likes

ELO

14 likes

Grateful Dead :wink:

2 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Harpoen’s Garonne om de pols van…
Rod Stewart, happy birthday Rod :partying_face:

:camera_flash: Foto Rod by Keef voor “Gasoline Alley” :musical_note::notes::musical_note:

15 likes

Sorry! :sweat_smile:

1 like

Nou wat vaak ontbreekt bij muzikanten is het plezier wat erbij zou moeten horen.
Bij deze heren en dames ( allemaal even bij elkaar) is dat élke noot gevierd lijkt te worden.
Dat vind ik prachtig

:ok_hand:

3 likes

Goeie plaat. Heb ik ook :grin::+1:t3:

1 like

Een beetje blues moet kunnen nu er wat zon is.

17 likes