Vrijdag Plaatjesdag 2025

Deze dan voor de vrijdag een big bos

5 likes

14 likes

Vic Damone was een Amerikaanse crooner van Italiaanse afkomst die na WOII bekend werd, maar hier in Europa nooit echt een grote naam is geweest. Zijn timbre houdt het midden tussen dat van Frank Sinatra en Perry Como (ook van Italiaanse afkomst). Het meeste werk is ruim 25 jaar geleden alweer heruitgebracht op cd (met telkens 2 lp’s). That Towering Feeling (uit 1956) werd door Columbia ingezet als antwoord op Sinatra’s eerste conceptalbums voor Capitol en wordt gezien als Damone’s artistieke meesterwerk. Het nummer Spring is Here is in elk geval onovertroffen (met de zin maybe it’s because nobody loves me als hartverscheurend middelpunt.

13 likes

14 likes

Daar zijn we weer, vrienden van de geluidsdrager.
Vandaag weer eens vinyl.
Thomas Flinter, uit Eindhoven.
Ook alweer hard op weg naar de 50.
Beetje Prog, beetje Jazz. Doet in de verte een beetje aan Camel denken, kortom, ook nu nog best het aanhoren waard.
Fijne plaatjesdag vrienden, en laat ze maar weer komen.

13 likes

Fijne plaatjesdag en een goed weekeinde alvast. Op de plaat wat oude reggae.

13 likes

17 likes

Goedemorgen,

Enorme getoupeerde wilde kapsels, strakke leren broeken, een overdaad aan kettingen, armbanden en ringen, overdreven dramatiek, een gitaarsolo die opbouwt naar een hoogtepunt, de falsetstem, etc, etc., alleen de borstharen ontbreken…. Alle clichés die horen bij een rockballad zijn terug te vinden in “She’s gone” van Steelheart. Daarom is dat nummer m.i. de ultieme rockballad. En het is wel allemaal heel clichématig, maar schitterend tot in de perfectie uitgevoerd, van de invallende drum tot de gitaarecho in de laatste seconde.
Zo’n 20, 25 jaar geleden had ik in m’n auto wel een mogelijkheid om cd roms af te spelen, maar er zat nog geen usb aansluiting op de radio. Vandaar dat ik toen veel van dit soort mp3 cd’s maakte voor in de auto, zoals deze met 130 rockballads.
Op de cover staat niet Steelheart, maar Whitesnake, maar qua uiterlijk zijn ze bijna uitwisselbaar (en de foto zou haast een persiflage kunnen).

Fijne dag.

15 likes

Fijne dag!

16 likes

16 likes

is toch wel een van mijn favoriete bands, van back in the day en in dit genre! Ik ga binnenkort dan ook met een goede vriend naar onze eigen Adrian ‘Adje’ Vandenberg, die met z’n band een Whitesnakeshow gaat doen. Dat wordt genieten! :musical_note: :guitar:

Ja, Bob Dylan is altijd goed, vind ik, in ieder geval! :+1:

@yvesd waar kijken wij naar en luister jij naar? Weet even niet wat dit is… :thinking:

1 like

Deze zou ook bij iedereen in de kast moeten staan.

Alvast een goed weekend.

17 likes

Nog 1 mooi plaatje dan maar :slightly_smiling_face:.

15 likes

16 likes

18 likes

Dit is ook een schitterende rockballad:

14 likes

Prachtig hoe je je horloge hierin geplaatst hebt

2 likes

19 likes

Rode Hete Chili :hot_pepper:

18 likes

Ik luister de laatste tijd veel Gary Moore en Rory Gallagher. Plaatje van Gallagher deze keer met een keurige Nomos. Fijn weekend alvast!

19 likes