Vrijdag Plaatjesdag 2025

Dat wordt een superleuk gitaarweekend voor u. Brengt mij op gedachten.

1 like

Dat is de cd “Elephant” van de White Stripes, je weet wel, met Jack en Meg White :innocent:

Nu ga ik een plaat zoeken, moet ook nog meedoen :relieved:

1 like

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

:musical_note::musical_note::musical_note::musical_note::musical_note::musical_note::musical_note::musical_note::musical_note::musical_note::musical_note::musical_note::musical_note::musical_note:

20 likes

Ik zou bijna uit het oog verloren zijn wat een fantastische zangeres Rita Reys was, en met hoeveel nationaal en internationaal talent zij heeft samengewerkt. Blijkbaar interesseert het de opvolgers van Philips geen reet dat deze muziek ergens ligt te verstoffen, dus is het aan liefhebberslabels zoals Fresh Sound (uit Spanje) om het op te poetsen, uitgebreid te annoteren en tegen een zeer redelijke prijs aan de liefhebbers aan te bieden. Rita wordt begeleid door o.m. haar eerste man, de tragisch omgekomen Wessel Ilcken, en haar tweede man, Pim Jacobs, een uitstekende pianist. Ook grotere orkesten met strijkers op cd 2 geven een erg mooi beeld van de jazzscene tussen 1953-1957.

13 likes

15 likes

Ik heb zelfs nog wat oude singles van haar met Wessel Ilcken en met Pim Jacobs:

12 likes

Ik herken dit wel. Toen ik alweer een aantal jaren geleden weer iets van haar hoorde was ik ook verbaast over haar zangkunsten en inderdaad de kwaliteit van haar medemuzikanten. Zij en Pim Jacobs waren heel vaak op t.v. te zien in de jaren '60. Ik denk dat het vooral een imageprobleem was, haar dictie kon wat kakkerig overkomen en voor de doorleefde jazzcats was ze waarschijnlijk te ‘square’.

13 likes

Ik liep naar de cd kast en opeens zag ik hem staan. Was de cd al mnd kwijt en daar baalde ik wel van.

Enfin, de legendarische IT in Amsterdam. Jaren 90. Beroemdheden werden met rust gelaten en je kon lekker jezelf zijn. Dus geen Hazes, Madonna of James Blunt :smiley: zij hebben vandaag de plaatjesdag gemist.

15 likes

Mooi collectie!

1 like

Ik vond haar niet-zingend op tv (jaren 80-90 denk ik?) idd een beetje een aansteller en Pim nogal een suflul met zijn kwisjes en muziekprogramma’s, maar muzikaal toch wel erg goed. Ben blij dat ik ze her-ontdekt heb.

2 likes

18 likes

Ach! Ik herinner me ineens een school concert van hen op de HBS. In 1967 meen ik. Maakte best indruk toen op een boeren jongetje! :slightly_smiling_face:

Uiteindelijk werd ik meer een oude stijl jazz liefhebber. Jaren naar Breda geweest. Is nu helemaal weggezakt. :wink:

3 likes

13 likes

Beetje laat vandaag :cowboy_hat_face:. Rory Gallagher :+1:

18 likes

Het is nooit te laat voor Rory. Of te vroeg. :musical_note: :guitar:

4 likes

Eén van de mooiste intro’s

Mooie dag plaatjesvrienden en naar aanloop van het weekeinde deze topper, voor mij dan :wink:

17 likes

Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.
Voor vandaag 2X Neerlands trots uit het verleden op één foto.
En alletwee nog steeds de moeite waard.

18 likes

16 likes

Fijn afrobeat/jazz samenspel tussen de grote Toney Allen op drums en trompettist Hugh Masekela. Dit is de Special Edition, aangevuld met Cool Cat Mixes.

16 likes