Heeeeerlijk. Die ga ik ff checken met Qobuz of zo.
Scheurende passie. Ik moest ook aan Al Green denken. Een andere stem, weet ik, maar ook hier heb je het idee dat zanger Moses zich bij elke uithaal buigt tot zn neus zn knieen raakt. .
Heerlijk dus
Een van de oudste radiostations, zo niet hét oudste, is de BBC, wiens taak het volgens de oprichtingsakte was om te informeren, te onderwijzen en te amuseren. Voor dat laatste werd er een dansorkest geworven dat o.l.v. Jack Payne een stevige mix van populaire deuntjes, licht klassiek en (iets wat moest lijken op) jazz speelde met een, voor die tijd, groot orkest van zo’n 18 man. Na het ontslag van de zeer populaire Payne in 1932, werd Henry Hall de tweede leider van het orkest en hij werd, na een wat aarzelende start met een veel kleiner orkest, zo mogelijk een nog groter publiekslieveling dan Payne, met zeer regelmatige radio-uitzendingen en talloze opnamesessies voor 78-toerenplaten die, ook internationaal, uitstekend verkochten. In de zomer van 1939 trad Hall nog met een orkest op in Berlijn, vlak voordat de oorlog uitbrak.
Vocalion is een Brits label dat zich vanaf eind jaren 90 toelegde op het systematisch opnieuw uitbrengen van de populaire muziek uit de jaren 20 en 30. Van Hall alleen al zijn er zo’n zeven cd’s uitgebracht, waarvan dit de eerste is.
Zijn al heel wat goede platen voorbij gekomen vandaag, zie ik. Ik had vanmorgen ook al geprobeerd te posten. Maar lukte toen niet, door technische storing. Dus, alsnog fijne plaatjesdag! En deze ligt hier nu op de draaitafel!