Binnenkort naar een concert van de Nits. Beetje in de stemming komen.
Goedemorgen plaatjesvrienden.
Kwam deze gisteren tegen.
Een niemendalletje uit de vroege 80,s.
Zoals er toen wel meer niemendalletjes gemaakt werden.
Wel een mooie hoes.
Da’s ook belangrijk op plaatjesdag.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.
Goedemorgen,
Als je een keer een avond geen gezeur aan je hoofd wilt, of als je vindt dat je bezoek nu wel lang genoeg is gebleven, dan kan je deze driedubbel lp opzetten.
Ergens in de liner notes heeft Zappa zoiets geschreven als: “Mensen vinden vaak dat mijn teksten aanstootgevend zijn, maar dan hebben ze nog nooit goed naar mijn gitaarsolo’s geluisterd”. Het zijn 6 kanten gitaarsolo’s, en dan niet de geijkte voorspelbare solo’s zoals je die vaak bij metalbands tegenkomt, maar als je Zappa kent, weet je een beetje wat je kunt verwachten. Het zijn bijna allemaal geknipte solo’s uit live concerten. Een aantal jaren later deed hij het nog eens dunnetjes over met de dubbelelpee “Guitar”.
Fijne dag.
Vrijdag alweer, tijd voor een plaatje. ![]()
Vandaag een soundtrack uit 1995 van de film Dead Man Walking, met Susan Sarandon en Sean Penn. Soundtracks zijn soms fantastische verzamelalbums met pareltjes van nummers, zo ook deze. Met soms verrassende samenwerkingen. In dit geval tussen Eddie Vedder en Nusrat Fateh Ali Khan, een Pakistaanse zanger die ik al eerder heb gepost in dit topic.
Fijne dag mensen, geniet van het weekend!
![]()
Nou ik zou nog wel even blijven plakken ![]()
Henry Mancini (1924-1994) begon net na de oorlog bij het Glenn Miller orkest als pianist-arrangeur, werkte daarna voor Universal Studios als componist-arrangeur en maakte zich in 1958 zelfstandig. Veel van de populairste tv-series en films voorzag hij van muziek waarbij hij de eerste was die duidelijk aanwezige jazz-elementen gebruikte. Deze dubbelaar gisteren opgepikt bij Dominicanen in Maastricht.
Steely Dan, heerlijk voor in de auto tijdens een lange rit.
Ha, Mancini! Veel ‘lichter’ werk, maar deze score voor een gave ‘ruimtevampiers’-film mag er ook zijn!
Zo, het is weer vrijdag. Bijdrage 1 is een verzamelalbum van Dio. Ik heb wel de eerste paar albums los van elkaar, maar had nu even zin in alleen de bekendste nummers. Naar mijn mening een van de beste zangstemmen in Metal ooit.
Bijdrage 2, The Moody Blues. Ik was van de week in een kringloopwinkel en was in het cd-rek aan het speuren maar iets leuks. Er lag vooral veel muziek van eigen bodem en andere mainstreammuziek. Toen zag ik ineens dit album vooraan in een rek liggen, de naam was me wel bekend, maar de muziek heb ik nog nooit gehoord. Dat staat vandaag dus op de planning, ben zeer benieuwd.
De leuke Edox Quartz heb ik in dezelfde kringloop gescoord en zit nu al drie dagen achter elkaar om de pols, na meer dan drie weken de Invicta gedragen te hebben was het weer tijd voor wat anders.
Fijne Plaatjesdag, allemaal!