Tof, ff geluisterd, klinkt idd als het serieuze werk. Hij had in de jaren 40 gestudeerd bij Mario Tedesco (grappig genoeg betekent de naam Duitser) en Ernst Krenek, niet de minste componisten.
[quote=“Pimpelmees, post:222, topic:589523”]
de naam was me wel bekend, maar de muziek heb ik nog nooit gehoord.
In eerste instantie dacht ik na het lezen van deze zin,
Aliens bestaan dus echt.
Want als je al enige tijd op deze aardbol vertoeft moet je dit kennen, dat kan niet anders.
Maar meteen erop dacht ik ook.
Ik wed dat mijn eigen zonen( 2e helft 20 allebei) het net zo min kennen.
Heel veel luisterplezier gewenst.
Er valt vast nog veel voor je te ontdekken.
Drie weken terug heb ik het hier nog over de Moody Blues gehad, bericht nr. 133.
Andere Prog-bands zoals Yes, Genesis en Jethro Tull ben ik zeer zeker wel bekend mee, daarvan bezit ik ook wel wat albums, vooral van Genesis. Ik heb net naar Moody Blues zitten luisteren en het klonk fantastisch.
Ik ben vooral meer bekend met andere rockgenres, maar Prog zou een leuk genre zijn om tijdens dit jaar meer van te ontdekken.
Ik vergat Pink Floyd! Nog zo’n legendarische progband, maar daar hoef ik jullie niks meer over te vertellen😅 Rush is ook wel zo’n band waar ik meer naar wil gaan luisteren.
Even wat lekker stevige muziek, tijdens het, dodelijk saaie, klusje van opvouwen van een giga berg handdoeken…
Fijn weekend, iedereen!
Het is weer plaatjesdag plaatjesvrienden en vandaag Eric Clapton. Alvast een mooie dag en weekeinde.
Iedereen weer een heel fijne plaatjesdag gewenst Vandaag een beetje stevig de dag inluiden.
Maak er wat van allemaal.
Goedemorgen,
“Venus” van Shocking Blue (juli 1969) was de eerste nummer 1 hit van een Nederlandse band in Amerika. Heel knap, maar eigenlijk is het een min of meer bij elkaar gejat stukje muziek met nota bene in de allereerste zin een taalfout.
Het intro lijkt verdacht veel op het begin van “Pinball wizzard” van The Who uit maart 1969, en daarna wordt overgestapt op “The Banjo song” van The Big 3 (met Mama Cass Elliot) uit 1963.
En vervolgens heeft Mariska Veres, de zangeres, het over "a godness on a mountain top”, wat natuurlijk een “goddess” had moeten zijn. Waarschijnlijk dacht ze: goedheid is in het Engels “goodness”, dus een godheid zal wel “a godness” zijn……Het mocht de pret niet drukken, het werd een tophit in Europa en Amerika.
Overigens vind ik “Send me a postcard” hun beste nummer, maar daar kon ik geen smeuïge details over vinden.
Op de foto het Nederlandse, Belgische en Franse singlehoesje.
Fijne dag.