Ik kende Astrud Gilberto eigenlijk alleen maar van haar hitsingle uit 1964 met Stan Getz, ‘The Girl From Ipanema’, totdat ik vorige week in een Amsterdamse kledingwinkel op mijn betere helft aan het wachten was (zij was in de paskamer) en Gilberto voorbijkwam in een andere setting. Best leuk, even op Discogs en Vinted gesnuffeld en daar kwam ik deze cd tegen in een doos van vijf van haar lp’s uit de jaren 60. Lekkere zwoele muziek voor op mooie zomeravonden.
Iets verder terug - met dank aan Koningsdag ![]()
Radiomeubel & jukebox - ooit opgeslagen in je hoofd en zomaar weer te voorschijn ![]()
Fantastisch nummer overigens.
Zeker deze lange versie.
Daar konden toen vele symfonische internationale grootheden nog een punt aan zuigen.
Ziezo, het is weer vrijdag, hierbij mijn selectie voor nu. (Ook weer veel leuks gezien tussen de voorgaande antwoorden hier!)
Paul Weller - Live Wood en As Is Now. In een korte tijd is Weller in het rijtje gekomen van mijn meest beluisterde artiesten van het afgelopen halfjaar, echt prima muziek verspreid over The Jam, The Style Council en zijn solo-werk. Mijn aanrader van As Is Now is “From The Floorboards Up”, maar “Come On/Lets Go” is ook een goede aanrader! Op Live Wood staan nummers uit de periode tot aan 1994, dus denk aan klassiekers zoals “Sunflower”, “Wild Wood” en “Into Tomorrow”.
Herbie Hancock - Maiden Voyage. Ik heb al een paar weken niet echt veel naar Jazz geluisterd, dus dat wou ik veranderen en heb deze Blue Note-klassieker uitgekozen. Ik heb een paar nummers in mijn Jazz-lijstje op Spotify staan, maar ik heb dit album waarschijnlijk nog nooit in zijn geheel geluisterd, ben benieuwd!
Thelonious Monk Trio (Prestige LP7027). Ik heb dit Jazz-album ook nog nooit geluisterd, dus ben ook benieuwd naar deze!
Om m’n pols heb ik weer mijn trouwe Seiko. Morgen is ook de dag dat ik mijn 22e verjaardag mag vieren, dus ik voel me ook wat anders dan anders😉
Fijne plaatjesdag, allemaal!
Altijd weer een genoegen te zien dat er nog steeds jongeren zijn die de muziek van onze generatie willen leren kennen en kunnen waarderen.
geweldige film!
Ik krijg van mijn 60-jarige vader vaak te horen dat ik soms een ouderwetse smaak heb!
Ik geniet er alsnog met volle teugen van, de popmuziek die je tegenwoordig op de radio hoort maakt me depressief! Van deze (oudere) muziek word ik gewoon veel blijer.
En ook des te meer redenen om hier elke vrijdag te blijven schrijven, daar worden dus een hoop mensen blij van! Het is me een genoegen, Eddie.
Net een hele hoop in de tuin staan snoeien en maaien, de Seiko heeft gewoon strak doorgetikt, prima spul! Nu even relaxen met nog wat meer van Paul Weller, Stanley Road en Heavy Soul. Hieronder nog twee van mijn aanraders van die albums, “Out Of The Sinking” en “Peacock Suit”.
Fijne avond, allemaal!