Vrijdag plaatjesdag 2026

18 likes

Eindelijk deze lp kunnen bemachtigen voor een niet al te belachelijke prijs. Uit Litouwen notabene…

21 likes

Nu deze 3 dubbelaar op :ok_hand:t2:

20 likes

16 likes

18 likes

Naar aanleiding van een zojuist verwijderde opmerking heb ik dit topic weer even teruggezet naar Algemeen.

Ik zal binnen beheer overleggen of we dit in stand houden. Helemaal consequent is het namelijk niet! Ook al doen we dit sinds jaar en dag al zo.

We gaan hieronder nu weer verder met het onderwerp, als je het nodig vindt om hierover in discussie te gaan stuur mij dan gewoon even een PB. Dan vervuilen we dit topic niet!

Fijne plaatjesdag! :wink:

11 likes

Dank

2 likes

Nou, helemaal blij dat het weer vrijdag was, heeft ene Hans Klok het topic weggetoverd. Gelukkig is ie er weer, dus hier is mijn selectie voor vandaag.

Beastie Boys - Licence to Ill. Ik ben een groot liefhebber van de Beasties en dit is een absolute klassieker, had wel weer eens zin om 'm helemaal te luisteren.

Huey Lewis & The News - Sports. Nog zo’n klassieker, van de week heb ik mijn verzameling van alle albums van deze band tot aan 1994 compleet gemaakt met een dubbeldisc van de eerste twee albums. Echt een getalenteerde en strakke band met een hoop catchy nummers.

Jeff Beck - Blow By Blow. Stamt uit z’n Jazz-Fusion-periode. Ik had laatst Wired al geluisterd, dus nu wou ik deze weer eens gaan luisteren, want dit is naar mijn mening een heel goed album. Jeff is een ware gitaar-legende!

Joan Jett & The Blackhearts - I Love Rock N’ Roll. Punkrock-klassieker, punt. Het titelnummer heb ik trouwens ook op een 7"-singletje met “Love Is Pain” op de B-kant.

Om de pols heb ik een Seiko die ik vorig weekend voor m’n 22e verjaardag heb gekregen, interessant ontwerp, leuk gewicht, voelt prima aan! (Ik had er al een NA-post over gemaakt, voor wie er nog in geïnteresseerd is)

Fijne Plaatjesdag, allemaal!

16 likes

Vandaag een dagje vrij dus iets meer muziek. Deze LP kocht ik (met een paar andere) nog on de Soviet-tijd in Moskou, bij dat grote warenhuis (Gum of Tzum, pin me daar niet op vast). Tijdens die reis ook een Vostok opgepikt die ik inmiddels niet meer heb. Heerlijk, het oude werk van de Rolling Stones (dit is een van de drie verzamelaars die ik kocht met nummers uit de jaren 60; daarnaast nog een van The Doors). En ik droeg vandaag de Sinn EuroFlieger.

14 likes

Mijn oren kunnen geen week zonder Cave :nerd_face:

16 likes

Goed weekend.

17 likes

En hoe kan het ook anders:
Yello - Hands on Yello, Dr van Steiner, een mix van Cosmic Baby.
Het hele album zijn nummers van Yello onder hande genomen door plaatjesmixers.

:drum: :musical_note: :notes: :musical_note: :notes: :musical_note: :notes: :musical_keyboard: :notes: :notes: :musical_note: :musical_note:

13 likes

12 likes

Cross-post

Blijft mijn favoriete band. Kan niet wachten om ze de 18e juni weer live te zien.

13 likes

https://open.qobuz.com/track/239267682

Gelukkig weekend allen!!

9 likes

Me2, als Cave je ooit geraakt heeft laat hij je nooit meer los.

2 likes

Sinds mijn jeugd ben ik in de ban van dansmuziek uit de jaren 30 en 40 (door het programma Toppers van Toen, wekelijks beluisterd en opgenomen op cassette); een van de earcatchers is het Britse orkest van Jack Hylton, destijds een enorme ster die in heel Europa beroemd was, daar veel toerde en zelfs een jaar in de VS spendeerde, voor die dagen ongehoord. Fijn weekend!

13 likes

Tja niks ouds maar redelijk nieuw. Gekregen voor mn verjaardag van de schoonfamilie. Aangezien ij geen kaartjes had voor de gelredome 2 jaar terug. Volgende keer gewoon weer proberen

11 likes

Een van de eerste rockbands waar ik echt veel naar luisterde. Ook goede muziek om gitaar mee te leren spelen! Had dit album al even liggen, ga 'm zo wel even draaien, thanks voor de inspiratie!

11 likes