Vrijdag plaatjesdag 2026

:pinched_fingers: Mooi gezegd en helemaal waar.

1 like

Goedemorgen vrienden van de geluidsdrager.
Vandaag even ruw wakker geschud worden door vriend Iggi.
Lekker toch, zo in de vroege ochtend.

19 likes

Nog immer indrukwekkend. In beide gevallen :melting_face:

Mooi weekend lieve HF’ers

17 likes

Goedemorgen,
Iedereen kent Status Quo natuurlijk als de recht-toe-recht-aan rock band met hits als “Down down”, “What you’re proposing”, “Rain”, en ga zo maar door. Maar hun eerste succes hadden ze eind jaren zestig met psychedelische flower power muziek. De eerste hit was “Pictures of matchstick man” uit 1968. Het vervolg hierop, het hierboven afgebeelde “Black veils of melancholy” was meer van hetzelfde en werd daarom ook geen hit, maar de foto en de titel ademt wel de psychedelische sfeer van eind jaren 60. Begin 70 haakte de man linksonder (bovenste single) af en gingen ze als rockend viertal verder en werden de korte kapsels en zijden lila blouses met ruches (roesjes) vervangen door lange haren, versleten spijkerbroeken en t-shirts.

Hoewel ik het hoesje van "Black veils of melancholy” mooier vind, hieronder toch de clip van “Pictures of matchstick man” met dat heerlijke sixties wah-wah geluid:

Fijne dag.

15 likes

Nooit geweten dat ze ooit begonnen zijn als THE Status quo.
Zoals de Golden Earring ooit begonnen is als Golden EarringS

2 likes

Ha, vrijdag plaatjesdag :wink:

Raketa Avion in de lucht bij de Bintangs, Guus Pleines klinkt hierop méér als Mick Jagger dan Mick Jagger zelf (op laatste Stones plaat) :nerd_face:
Mooie (wijzer-)plaat:

:notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note:

16 likes

16 likes

15 likes

Wat ook een hele leuke serie is, is deze: Nuggets: Original Artyfacts from the First Psychedelic Era, 1965–1968 - Wikipedia, ook met veel punk en garagerock.

1 like

16 likes

17 likes

18 likes

yello: " Move Dance Be Born" van het album Zebra

:drum: :musical_note: :notes: :musical_note: :notes: :musical_note: :notes: :musical_keyboard: :notes: :notes: :musical_note: :musical_note:

Goed weekend!!!

14 likes

Bob Crosby, het jongere broertje van de beroemde Bing, leidde een van de interessantste swingbands tussen 1935-1942. Nou ja, leidde: hij was de charmante frontman die af en toe een deuntje mocht zingen, maar muzikaal had hij verder weinig in de melk te brokkelen. De band speelde dixieland jazz met big band bezetting en was een tijdlang zeer populair. Het speelplezier op deze cd spat er in elk geval nog steeds vanaf.

15 likes

Mijn NA, vandaag binnen gekomen.
De onderste CD had ik al, daar zijn nu 3 x SACD en een DVD bijgekomen.
Blij mee.:smiley:

15 likes

Het is gelukkig weer vrijdag, alleen lukte het me gisterenavond gewoon niet om uit te kiezen welke CD’s ik wou pakken, dus ben ik maar even tussen m’n LP’s gaan koekeloeren. Daar kwam deze uit, Het Goede Doel - België uit 1982.

Om de pols zit een Enzo Tempo plakmerk-chronograaf, wel met een “echte” chrono, in plaats van een grote secondewijzer zoals je bij veel Fossil-horloges terugziet.

Een andere bezigheid waar ik deze week mee bezig ben geweest is het doorspitten van mijn vaders oude mixtapes van vroeger. Hij schreef dan wel vaak een titel op minstens een kant van het bandje, maar maakte dan geen tracklist en soms niet eens een titel. Vervolgens luister ik het hele bandje af en “ontcijfer” ik het met Shazam en noteer het in een notitieboekje, waarna het op de j-card/inlay van de cassette geschreven kan worden. Zo komt er vaak nog eens leuke voor mij onbekende muziek voorbij, die ik dan weer aan mijn eigen playlists kan toevoegen!

Fijne plaatjesdag, allemaal!

20 likes

Kringloop vonst, gekocht omdat ik the wild places een lekker nummer vindt.
De rest op de LP is de moeite niet waard , ach voor die €2,-

19 likes

19 likes

2 likes

https://open.qobuz.com/album/an7h7czc60kca

Fijn weekend allemaal!!

14 likes