Fijn weekend.
Nog even deze klassieker uit mijn pa’s verzameling draaien. Deze combinatie van LP en platenspeler was er 41 jaar geleden ook al😉
Volgende plaat, Pa is nog steeds een grote Italo-fan!
Fijne avond, allemaal.
Had ik al gezien bij een oudere plaatjesdag, staat best stoer op dat bandje!
De lugs zijn alleen wel een beetje te lang voor m’n pols, als die wat korter waren geweest was ie echt perfect. Alsnog een keurig horloge!![]()
![]()
Volgende week neem ik 'm misschien (kan nog veranderen) wel mee op een Duitslandreisje met mijn opleiding, dan krijgen we een rondleiding op Spa Franchorchamps, gaan we karten en bezoeken we Motorworld in Köln. Heb ik echt zin in!
Met de motor ooit naar de 24 uurs race geweest. Kamperen bij het circuit en snachts kijken. Die Laverda’s herinner ik mij nog! En een Kawa 900. Wordt altijd nostalgisch van dit topic. ![]()
Dat lijkt me echt een hele gave ervaring, Jan!
Ik ben een gigantische autonerd als sinds ik mij kan herinneren, dus daarom heb ik er extra zin in, karten heb ik alleen op een piepklein baantje met ultra-langzame karts gedaan, ben ook heel benieuwd hoe het echte zal wezen. Spa heb ik vaak genoeg bereden op de Playstation en Xbox, dus dat zal nu eindelijk echt worden, of we daar gaan wandelen of rondgereden worden weet ik nog niet.
Leuk man! Verleden jaar nog gekampeerd nabij circuit. Met caravan. ![]()
En zag toevallig wat clubraces op een zondag. Een prachtig gelegen circuit. Veel plezier!
Goedemorgen,
“Be here now” was het derde album van Oasis en de verwachtingen waren na de twee eerste succesvolle albums torenhoog. Maar het viel allemaal een beetje tegen. De verkoop liep in eerste instantie goed, maar achteraf kwam er veel kritiek. De nummers waren veel te lang, het geluid was bombastischer door de vele overdubs en muzieklagen, en het hele album klonk overgeproduceerd. Maar smaken verschillen: ik vind het daardoor eerlijk gezegd juist hun beste album.
Fijne dag nog.
Ben op het moment nog in Köln, maar ik heb gisterenavond wel een platenzaakje bezocht😁

(Deze plaatjes zijn van internet geleend)
Ik kan niet wachten om weer thuis te komen en weer wat muziek te draaien, dan zal ik wel m’n daadwerkelijke tekst maken. Hieronder nog wat zoethoudertjes van de afgelopen dagen…
Perfect!
Tubular Bells behoeft geen nadere uitleg (deel 2 en 3 vind ik persoonlijk ook schitterend). Ommadawn is een van mijn absolute favorieten (en die knal ik nu meteen aan).
Vannacht/ vanmorgen gewerkt.
Dus noodgedwongen meer wat later plaatjesdag vieren.
Maar dan wel goed.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.
Multitalent Bobby Darin wist dat hij niet oud zou worden, hij had een hartafwijking opgelopen (op dezelfde manier als Gustav Mahler) waar lang niks aan te doen was, dus hij probeerde zoveel mogelijk uit zijn korte leven (37 jaar) te halen. Medio jaren vijftig begon hij als een rocker à la Elvis, daarna ging hij meer richting Sinatra-met-een-ruw-randje, en weer later werd hij een sociaal geëngageerde protestzanger. Naast het zingen waarmee hij bekend werd, speelde hij piano en slagwerk, presenteerde een eigen tv-show en acteerde, had twee huwelijken en talrijke buitenechtelijke relaties. Deze cd verzamelt twee heerlijke lp’s en maar liefst 7 bonusopnamen.
Andrä zit ook wat dichter bij Nederland in Duisburg (en ook nog in Essen), daar blijft idd altijd wel iets aan je vingers plakken. Erg de moeite waard, en uitstekende kwaliteit. Ze kopen ook in (wel erg kieskeurig!).