Vrijdag plaatjesdag 2026

Goedemorgen,
Vandaag een ep’tje van The Troggs uit de tijd dat ze nog goede muziek maakten. “Wild thing” staat er op (gecovered door Jimi Hendrix op Monterey waarna hij zijn gitaar in de fik stak) en “With a girl like you”. Later zou nog “I can’t control myself” volgen, maar daarna werd het wat meer mainstream met nummers als “Hip hip hoorayl” en “Love is all around”. De foto van dit Spaanse hoesje is een kopie van de lp en ze hebben “Desde ahora” over de lp titel “From nowhere” geprint (wat volgens Google translate overigens niet hetzelfde betekent: “desde ahora” = vanaf nu en “from nowhere” = vanuit het niets. Of zouden ze gedacht hebben dat er “from now here” stond….).
De reden dat ze in een grot (Cheddar Caves) zijn gefotografeerd, is omdat Troggs staat voor troglodytes (cavemen).

Fijne dag.

16 likes

Heb de Troggs ooit nog gezien toen ze op een drijvend podium stonden in Scheveningen in de jaren 70 :+1:t2:

1 like

S’morgens om 05.00 uur al lekker zwoel buiten.
Dan krijg je toch gewoon zin in deze lekkere zomerse muziek.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

15 likes

Kwam in de platenbakken toen ik een prille tiener was

Mooi weekend lieve HF’ers

18 likes

Ha vrijdag, plaatjesdag :wink:

Seiko van dienst:

:notes::musical_note::notes: :smiling_face_with_three_hearts: Judie Tzuke :smiling_face_with_three_hearts::musical_note::notes::musical_note:

12 likes

14 likes

Binnenkort maar weer eens een van m’n oude pick ups met deze EP opvrolijken …:sunglasses:

14 likes

13 likes

Ja, weer Yello, maar nu één waar de kans is dat meer mensen zeggen; Hé, die ken ik!

One Second - The Rhythm Divine - Yello & Shirley Bassey

:drum: :musical_note: :notes: :musical_note: :notes: :musical_note: :notes: :musical_keyboard: :notes: :notes: :musical_note: :musical_note:

Alvast een goed weekend!!!

18 likes

Je kan nooit Yello teveel aanprijzen!

3 likes

Goedemorgen allemaal,
Ik ben een groot fan van haar.:notes:

17 likes

Divine it is !

Mooie plaatjesdag en een fijn weekeinde.

14 likes

16 likes

Fijne plaatjesdag, muziekvrienden!:musical_note::guitar::notes:

20 likes

Fijn weekend.

16 likes

En het singlehoesje:

11 likes

Zo, een drukke week gehad, maar nu is het eindelijk tijd om te relaxen. Dit is mijn plaatje voor zometeen. Hieronder een aanrader van dat album, “Internationalists”.

Ik heb van de week geen horloge gedragen omdat ik het daar te warm voor vond, maar net heb ik voor de foto even de Seiko erbij gepakt (nadat ik het bandje wat groter had gemaakt.)

Fijne plaatjesdag, allemaal!

17 likes

18 likes

Leuk!!!
Ik keek nooit bij discography van de singles, maar er staan meer grappige tussen.

https://www.yello.com/discography/

2 likes

Fijn weekend.

15 likes