Geen platenspeler/ CD bij me, alleen Spotify hier.
Mag ik raden wat je favoriete band is?![]()
3 keer raden.

Goed weekend.
En een goede band. ![]()
Stones en Earring vind ik ook prima bands, daar heb ik ook wel wat albums van! Wel sneu hoe het met Kooijmans is afgelopen, zo’n einde gun je niemand.
Ja, krijgt hij ook nog de schuld dat door hem de
Earrings moesten stoppen. ![]()
Nou ja
Vanwege een weekendje weg geen geluiddrager ter beschikking.
Daarom maar even eentje teruggehaald van plaatjesdag 21.
Eindelijk is het weer vrijdag. Vandaag druk bezig geweest op school, dus nu tijd om te relaxen.
Van de week zette ik uit verveling weer eens een Greatest Hits van Chris Rea aan op spotify tijdens het werken aan een project, dat fleurde me weer helemaal op, wat een fijne zanger en gitaarspeler was die man toch. Hierdoor is mijn selectie voor vandaag ook twee albums uit mijn verzameling cassettebandjes, waaronder ook een stapel van Chris Rea, die ik een keer uit Engeland besteld heb met nog een hoop andere die ik leuk vond.
Ik heb nu ook wel een flink aantal van die Rea-cassettes op CD gekocht, maar het draaien van een cassette is ook weer speciaal, het voelt bijzonder en de albumhoes is speciaal aangepast voor de cassette, dat vind ik leuk.
Om de pols zit een oude trouwe Seiko, die mijn vader in de jaren '80/'90 bij de Kijkshop had gekocht, nu is ie alweer minstens 8 jaar in mijn bezit, want Pa vindt het tegenwoordig leuker als z’n horloges er sportief uitzien. Ik vind het kleinere formaat en de simpelheid van het ding gewoon leuk en hij is hartstikke betrouwbaar, er moet alleen wel een keer een nieuwe batterij in.
Fijne plaatjesdag, allemaal!
Voor deze ene keer dan…![]()
Zappa is geweldig.
Nog even een plaatje voor deze avond, het debuutalbum van David Bowie uit 1967.
Ik heb de laatste tijd meer kennis gemaakt met Bowie’s muziek buiten de hits om, dus ik heb een flinke stapel albums van 'm bij elkaar gespaard die ik allemaal in chronologische volgorde wil gaan beluisteren. Daarom startte ik vanavond met het debuutalbum, het enige ding dat overeenkomt met zijn latere werk is dat het door dezelfde stem gezongen is. Dit album wordt beschreven als Barokpop, met een hoop blaasinstrumenten en ouderwets klinkende melodieën. Ik heb het nog voor etenstijd tot halverwege kunnen beluisteren, maar het heeft wel wat leuks!
Dit album werd niet met de andere remasters die ik al had uitgegeven, omdat Bowie zich ervoor zou schamen, dus deze specifieke latere uitvoering/remaster was alleen te verkrijgen als deluxe-variant met twee discs. Daarop staan de Mono- en Stereomix en een hoop bonustracks, grappig.
Hier nog een fotootje van de Bowie-verzameling die ik op het moment bij elkaar heb gespaard!
Fijn weekend, allemaal.