Fijne muzikale vrijdag.
Een rara avis onder de jazztrompettisten, Jack Purvis, die door zijn totaal onaangepaste gedrag en drank- en drugsgebruik, nooit echt aan de bak kwam. Elke opname waarop hij te vinden is staat op deze 3-delige box. En je herkent zijn geluid onmiddellijk als je hem één keer gehoord hebt.
Liefdevol gerestaureerd door John Davies, prachtige opnamen.
Goedemorgen muziekvrienden! Vandaag op het menu in huize Lume een lekkere dansplaat, het knetterende debuut van een baanbrekend collectief uit eigen land.
![]()
Fijne vrijdag! ![]()
Daar zat toch ook oorspronkelijk zo’n enorma poster bij? Zal eens kijken of die er bij mij nog in zit.
Beste Horlogeliefhebbers,
Wie Kent deze nog ?
Het zangduo Accomplice bestaat uit de Amerikaanse singer-songwriters Mark Keller en Wendy Webb , die bekendstaan om hun intieme en harmonieuze samenzang. Hun muziek kenmerkt zich door een tijdloze mix van folk, pop en Americana, waarbij de synergie tussen de mannelijke en vrouwelijke stem centraal staat. In 2026 blijft hun werk geliefd bij liefhebbers van authentieke, akoestische arrangementen en verhalende teksten. Het duo staat symbool voor muzikaal partnerschap, waarbij hun stemmen elkaar perfect aanvullen en versterken.
Topper!
Ha vrijdag plaatjesdag ![]()
Chanson met hun hit “Don’t Hold Back”, deze Amerikanen maakten samen met de Toto muzikanten goed klinkende disco funk in de stijl van Chic!
Ik had eigenlijk een AC/DC-kick deze week, maar er werd net een kleine stapel albums bezorgd door de postbode. Dan maar deze Jazz-klassieker draaien!
Fijn weekend ![]()
Big Thief -Not ![]()
https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_kz4MQO8zSLPbCZaFd8jraakDRW3QNRohE&si=OZkMryHvny1pqJXC
Ik heb laatst Keith’s autobiografie gescoord, maar ik vond 564 pagina’s lezen naderhand wel erg veel. Ik heb van de week het audioboek met 20(!) cd’s gekocht, die moet ik dus nog luisteren.
Hij is een van mijn grote idolen, vandaar😅