Vrijdag plaatjesdag 2026

7 likes

8 likes

ik zie geen horloge ??

Elke bladzijde de moeite waard.
Een van de beste biografieën die ik ooit gelezen heb.
Trouwens, die van Barry Hay is ook niet te versmaden

.

8 likes

De Nederlandse Rolling Stones. :guitar:

2 likes

In jouw antwoord ook niet.
Dit ging effe over de artiest zelf.

Dankjewel voor je aanbevelingen, Eddie. Golden Earring is ook een legendarische band, daar heb ik wel een paar albums van. M’n vader vond dat Kooymans het mooiste kon zingen, ik kies voor allebei.
Speciaal voor @tiktakpontiac een plaatje mèt horloge, ook al maak ik eigenlijk een overtreding.

Tot de volgende vrijdag!

11 likes

Goede vroege morgen

Inmiddels 60 jaar oude ‘live’ opnames

Mooi weekend lieve HF’ers

14 likes

Daar zijn we weer.
Als de rookworsten van de Hema weer uit Oss komen mag The Gathering hier niet ontbreken.
Fijne plaatjesdag gewenst allemaal.

15 likes

Vandaag Golden Earring 3dubbel dag :upside_down_face:

17 likes

14 likes

18 likes

Goedemorgen,

Dat er nogal wat blunders gemaakt worden bij het ontwerpen van singlehoesjes heb ik een tijdje terug al eens laten zien.
Hier is weer zo’n voorbeeld: op deze Belgische uitgave van "Nights in white satin” uit 1967 staat een foto van The Moody Blues uit 1964, maar die foto was in 1967 al helemaal achterhaald. Twee leden hadden de band inmiddels verlaten en waren vervangen door een nieuwe bassist en gitarist, en de schrijver van het nummer waar het om gaat, Justin Hayward, staat niet eens op deze oude foto!
Hieronder nog de andere versies die ik heb met wél de juiste groepsleden op de hoes.
Fijne dag.

17 likes

Een stichtelijk begin van de laatste werkdag voor het weekend met werk van Brahms, Mozart (het aangrijpende Lacrimosa; hoe vaak je dat in films voorbij hoort komen!), Schubert, Bach, Haydn, Mendelssohn, Beethoven en, uiteraard, Händel.

12 likes

Plaatjesdag en dit vraagt om een tijdloze klassieker, en Bob Dylans Desire uit 1976 past daar perfect bij. Met de meeslepende viool van Scarlet Rivera en de ijzersterke opener “Hurricane” is dit album een waar huzarenstukje van storytelling op vinyl.
Terwijl de naald door de groeven glijdt, biedt de B-kant met het emotionele “Sara” de ideale soundtrack voor een rustig moment met de collectie. Net als een goed mechanisch horloge is dit album een vintage meesterwerk dat de tand des tijds moeiteloos heeft doorstaan. Een prachtige combinatie van vakmanschap en passie.

16 likes

16 likes

Mooie plaatjesdag plaatjesvrienden.

15 likes

Ha, vrijdag plaatjesdag :wink:

Harpoen’s mooie Pontiac om de pols van…

Frankie Miller :musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note::notes::musical_note:

12 likes

Vandaag de oude band van Eric Clapton, Cream.
Eind jaren 60 opgericht en ze zijn volgens mij maar een paar jaar samen geweest. Een band met 3 leden, gitarist, bassist en drummer, het boterde niet echt goed met elkaar. Clapton is toen verder gegaan als solist en we weten allemaal hoe dat is afgelopen…

13 likes

Fijne plaatjesdag, allemaal! Vandaag is mijn bijdrage een album van een band die niet meer zo vaak genoemd wordt: Fischer-Z (moest lijken op Fishes Head, zei zanger John Watts.)

Ik ben ze tegengekomen door mijn vader die een keer ouwe countdown-video’s zat te kijken, klonk wel leuk, nu heb ik twee albums en een compilatie van ze bij elkaar gespaard.

Om de pols zit nu (al bijna een week) mijn trouwe Invicta Pro-Diver.

13 likes